آفتاب

ششمین جشنواره بازی‏های رایانه‏ای تهران برگزار شد

ششمین جشنواره بازی‏های رایانه‏ای تهران برگزار شد

صبح روز گذشته ششمین جشنواره بازی‏های رایانه‏ای تهران با حضور دبیر و مدیران جشنواره برگزار شد.   در ابتدای مراسم، متین ایزدی دبیر این ...

دنیای اقتصاد:صبح روز گذشته ششمین جشنواره بازی‏های رایانه‏ای تهران با حضور دبیر و مدیران جشنواره برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم، متین ایزدی دبیر این رویداد به ارائه آماری از دستاوردهای جشنواره بازی‏های رایانه‏ای تهران در پنج دوره برگزاری پرداخت و گفت: مهم‌ترین تغییر دوره ششم این رویداد د رمقایسه با دوره‏های قبل تغییر زمان برگزاری است. جشنواره تهران در دوره‏های گذشته غالبا برگزاری تابستانی را تجربه کرده و این برای اولین‏بار است که جشن اختتامیه این رویداد در اسفندماه برگزار می‏شود.

ایزدی یکی ازعلل این امر را نزدیک شدن به پایان سال برای ارزیابی کلیه تولیدات عرضه شده در بازار بازی‏های رایانه‏ای در طول سال دانست و در ادامه افزود: دلیل دیگر از دست ندادن بازار بهار و تابستان برای بازی‏سازانی است که آثارشان در جشنواره برگزیده می‏شود. دبیر ششمین جشنواره بازی‏های رایانه‏ای تهران در ادامه گفت: این رویداد با وجود نامگذاری آن به نام تهران، از همان دوره اول برگزاری یک رویداد ملی در حوزه بازی‏های رایانه‏ای بوده اما از این دوره قصد داریم این رویکرد ملی پررنگ‏تر از قبل دنبال شود. به همین منظور هم با نمایندگان ارشاد در استان‏های مختلف وارد مذاکره شده‏ایم. وی افزود: تاکنون ۲۵ استان برای همراهی اعلام آمادگی کرده‏اند و مذاکره با استان‏های دیگر هم ادامه دارد.

ایزدی در ادامه به تشریح بخش‏های اصلی جشنواره ششم پرداخت و گفت: بخش اصلی جشنواره با معیار ژانربندی بازی‏ها طبق استانداردهای جهانی پذیرای آثار خواهد بود. در بخش‏های دیگر دستاوردهای فنی، هنری و داستانی در بازی‏های مختلف ارزیابی می‏شود و برگزیدگان هر بخش با نظر هیات داوران انتخاب خواهد شد. ایزدی سومین بخش جشنواره را هم انتخاب «بهترین بازی‏نامه» عنوان کرد و گفت: در این بخش بازی نامه‏هایی مورد داوری قرار می‏گیرند که هنوز به بازی تبدیل نشده‏اند و از این نظر با آنها به مانند یک متن ادبی برخورد خواهد شد. دبیر جشنواره بازی‏های رایانه‏ای تهران در ادامه به چهارمین بخش اشاره کرد و گفت: در این بخش نگاه ویژه‏تری به کارکرد و محتوای فرهنگی بازی‏ها خواهیم داشت و بهترین بازی با محتوای فرهنگی برگزیده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به زمان‏بندی برگزاری ششمین دوره جشنواره بازی‏های رایانه‏ای تهران مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را تا ۱۵دی اعلام کرد و گفت: فرآیند انتخاب و دسته‏بندی بازی‏ها برمبنای ژانرهای اعلام شده تا ۲۵ دی خواهد بود، تا اول اسفند داوری‏ها نهایی می‏شود و آیین اختتامیه هم ۵ اسفند در برج میلاد برگزار خواهد شد.

کد N1568824

وبگردی