آفتاب

رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت : فضای شهری کشور برای 50 سال آینده کافی است

رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت : فضای شهری کشور برای 50 سال آینده کافی است

ساری - ایرنا - رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت که فضای شهری کشور برای 50 سال آینده کافی است و نیازی نیست حتی یک مترمربع به این فضا اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،دکتر مصطفی بهزادفر شامگاه دوشنبه درهمایش بزرگداشت روز شهرسازی در بابلسر افزود : جمعیت ایران در50 سال آینده از یکصد میلیون نفر بیشتر نخواهد شد و فضای موجود شهری برای اسکان این جمعیت کفایت می کند.
وی ادامه داد : اگر کمی با دقت بنگریم و به صورت علمی برنامه ریزی کنیم با وضعیت موجود می توانیم به خوبی جمعیت کشور را مدیریت کنیم.
رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت توضیح داد : در اولین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1335 کمتر از 150 شهر در ایران وجود داشت و جمعیت کشور هم 18 میلیون نفر بود که 31درصد در شهرها زندگی می کردند.
وی افزد : جمعیت ایران در آخرین سرشماری در سال جاری 80 میلیون نفر برآورد شده که 70 درصدشان در یکهزار و 400 شهر زندگی می کنند.
** تدریس معماری در 900 واحد دانشگاهی
بهزادفر گفت : هم اکنون در کشور 900 واحد دانشگاهی ، دانشجوی شهرسازی و معماری پذیرش می کنند که این وضعیت می تواند نقطه قوتی برای کشور باشد.
وی افزود : اگر دانشجوی معماری و شهرسازی دارای دانش روز باشد و از خود خلاقیت نشان دهد ، به هیچ عنوان بیکار نخواهد بود ولی اگر خود را به روزمرگی سرگرم کند و در رشته خود دانش کافی را کسب نکند ، نباید انتظار شغل داشته باشد.
او ادامه داد : آن چیزی که در شهرسازی جدید باید مد نظرمان باشد ، گسترش فضای سبز است و با توجه به اینکه هم اکنون در دهه وقف به سر می بریم امیدواریم همه ما تلاش کنیم تا وقف برای فضای سبز در جامعه فرهنگ سازی شود و مردم به اهمیت این کار پی ببرند.
بهزادفر گفت : دانشجویان جوان باید بدانند که آینده شهرسازی با گسترش فضای سبز به هم گره خورده است و همه می توانند در سطح شهر تشویق به کاشتن درخت کنند.
وی همچنین به وضعیت شهرسازی در مازندران اشاره کرد و گفت : همه ما باید توجه ویژه ای به حفظ جنگل های مازندران داشته باشیم و اگر جنگل های مازندران در معرض تهدید قرار بگیرند ، کشور متضرر خواهد شد .
رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت ایران افزد : امیدواریم با کار و تلاش و سرلوحه قرار دادن اخلاق حرفه ای ، بتوانیم شهرهای مناسبی برای شهروندان بسازیم.
همایش یکروزه بزرگداشت روز شهرسازی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران در بابلسر با حضور جمعی از اساتید دانشگاهها ، دانشجویان و مسئولان راه و شهرسازی استان برگزار شد.
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
شبک 7328/1654 / 1064
کد N1568735

وبگردی