آفتاب

انتقاد تابش از مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده

انتقاد تابش از مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده

ایرنا نوشت:‌ نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه از مصوبه این کمیسیون مبنی بر اجازه به دولت برای افزایش قیمت آب، گاز و حامل های انرژی درسال 96 انتقاد کرد.

محمدرضا تابش  در کانال تلگرامی خود با اشاره به این مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور نوشت: دولت همچنین اجازه دارد منابع حاصل از این افزایش قیمت ها را در اجرای هدفمندسازی یارانه ها، صرف پرداخت یارانه نقدی،حمایت ازصادرات غیرنفتی،کاهش آلودگی هوا و ... کند.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق بر این باور است که بنا به گواهی عملکردها در سال 94 ، درآمد حاصله از محل افزایش قیمتها جمعا، سی و دو هزار و ششصد میلیارد تومان بوده است که از محل پالایش وپخش به میزان22/4هزار میلیارد،گاز8هزارمیلیارد و برق2/2هزارمیلیارد می باشد.
تابش تصریح کرد: امسال درآمد وصولی برق را برای کمک به اجرای طرحهای این حوزه به وزارت نیرو برمی گردانند؛ بنابراین پیش بینی می شود درآمدهای امسال به بیست و نه هزار و دویست میلیارد تومان محدود گردد.
وی همچنین درخصوص هزینه ها نیز عنوان داشت: تنها برای پرداخت همین مبلغ یارانه به یارانه بگیران عزیز در سال96 به 41هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است یعنی حدود12هزار میلیارد تومان اضافه تر از عواید حاصله خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درخصوص وضعیت پیش آمده طبق این آمارها گفت: دولت با کمک های اعطایی، سقف درآمدها را به 48 هزارمیلیارد تومان خواهد رساند. با این اتفاق اگر 41 هزارمیلیارد یارانه نقدی را کم کنیم 7 هزار میلیارد تومان باقی می ماند که باید مجموعا به بخش سلامت،جایزه صادراتی،تقویت حمل ونقل و بهسازی ناوگان فرسوده اختصاص یابد.
23213

کد N1568681

وبگردی