آفتاب

انتقاد نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق به مصوبه افزایش قیمت حامل‌های انرژی

انتقاد نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق به مصوبه افزایش قیمت حامل‌های انرژی

ایلنا: در ادامه بررسی برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نماینده مردم اردکان نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، در ادامه جلسات کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور؛ این کمیسیون به دولت اجازه داد تا قیمت آب، گاز و حامل‌های انرژی را در سال 96 افزایش دهد و منابع حاصل را در اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، صرف پرداخت یارانه نقدی، حمایت ازصادرات غیرنفتی، کاهش آلودگی هوا و....نماید.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بر این باور است که بنا به گواهی عملکردها در سال 94، درآمد حاصله از محل افزایش قیمت‌ها جمعا سی و دو هزار و ششصد میلیارد تومان بوده  که از محل  پالایش وپخش به میزان 22/4 هزار میلیارد، گاز 8 هزار میلیارد و برق 2/2 هزار میلیارد است.

محمدرضا تابش تصریح کرد: امسال درآمد وصولی برق را برای کمک به اجرای طرح‌های این حوزه به وزارت‌نیرو برمی‌گردانند بنابراین پیش‌بینی می‌شود درآمدهای امسال به بیست و نه هزار و دویست میلیارد تومان محدود شود.

وی درباره هزینه‌ها نیز عنوان داشت: تنها برای پرداخت همین مبلغ یارانه به یارانه‌بگیران عزیز در سال96 به 41 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است یعنی حدود 12 هزار میلیارد تومان اضافه‌تر از عواید حاصله خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره وضعیت پیش آمده طبق این آمارها گفت: دولت با کمک‌های اعطایی، سقف درآمدها را به 48 هزار میلیارد تومان خواهد رساند. با این اتفاق اگر 41 هزار میلیارد یارانه‌نقدی را کم کنیم 7 هزار میلیارد تومان باقی می ماند که باید مجموعا به بخش سلامت،جایزه صادراتی، تقویت حمل و نقل و بهسازی ناوگان فرسوده اختصاص یابد.

نماینده مردم اردکان در پایان با جمع‌بندی این آمارها و به کنایه این سوال را مطرح کرد که واقعا شیپور را از سرگشادش نمی‌زنیم؟

کد N1568581

وبگردی