آفتاب
عضو شورای شهر شیراز:

غیرت شیر زنان قشقایی از برخی روشنفکران مرد بیشتر است

غیرت شیر زنان قشقایی از برخی روشنفکران مرد بیشتر است

شیراز – عضو شورای شهر شیراز گفت: غیرت شیر زنان قشقایی سرآمد خیلی از مردان مدعی روشنفکری است و جای هیچگونه بخششی برای توهین کننده باقی نمی گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس افراسیابی کشکولی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به اهانت صادق زیباکلام به شیر زنان قوم بزرگ قشقایی و همچنین پخش فیلم مستند بدون استناد صدا و سیما، که در آن جملات ناشایست استفاده شد، گفت: سخنان من خارج از هر بحث سیاسی و جناحی است و هر گونه توهین و بی احترامی به هر کدام از اقوام ایرانی را محکوم می کنم.

وی تاکید کرد: اول باید هر شخصی که سخنی را به زبان می آورد مطالعات کاملی داشته باشد مخصوصاً کسی که ادعای روشنفکری دارد و پرچم یک کشور بیگانه را زیر پا نمی گذارد ولی احساسات یک قوم سراسر افتخار را له می کند.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: عذرخواهی هم چاره کار نخواهد کرد و جای هیچ بخششی نیست.

افراسیابی کشکولی تاکید کرد: تفاوت معنی کلمات را باید دانست و بر زبان آورد، وقتی که با یک شخص مسأله ای داریم به یک فرد بر می گردد ولی وقتی به یک جمعیت بر می گردد بحث فراتر رفته و باز هم جای بخشش نیست پس در صحبتهایمان ادب را نگه داریم.

وی تاکید کرد: این افراد باید تاریخ این قوم بزرگ را مطالعه کرده و ببینند جز وطن پرستی، اصالت، سخاوت، سادگی، زیبایی، دیانت و حتی غیرت این شیرزنان سرآمد خیلی از مردان مدعی روشنفکری است.

کد N1568546

وبگردی