آفتاب

فراخوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای پیوستن به چالش 18 درجه

فراخوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای پیوستن به چالش 18 درجه

تهران- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی در صفحه خود در تلگرام نوشت: شما را به چالش 18 درجه دعوت می کنم.

به گزارش گروه علمی ایرنا، در فراخوان تلگرامی معصومه ابتکار آمده است: 'چالش 18 درجه یک حرکت عملی، ساده و موثر برای ایفای مسوولیت فردی و اجتماعی در کاهش آلاینده های هوا و مقابله با تغییر اقلیم است، موتورخانه ها و سیستم های گرمایشی شهرهای بزرگ در زمستان از منابع آلاینده هوا به شمار می روند،
در حال حاضر ممیزی، معاینه فنی و استاندارد سازی موتورخانه های ساختمان های دولتی و نهادهای عمومی مانند شهرداری ها اجباری است و به زودی معاینه فنی موتورخانه های ساختمان ها و مراکز تجاری و مسکونی نیز اجباری خواهد شد.
در شهری مانند تهران حدود دو میلیون واحد وجود دارد که دارای سیستم های گرمایشی هستند و با تهویه آنها حجم عظیمی از آلاینده ها در فضای شهر تخلیه می شود.
در این شرایط، کنترل درجه دما به نحوی که تفاوت زمستان و تابستان در داخل خانه ها احساس شود و هر از گاه ناچار نشویم پنجره ها را باز کنیم، یک مسئولیت اجتماعی مهم و یک اقدام ارزشمند برای سلامت خودمان است.
شکی نیست که در کنار اقدامات اجرایی، فرهنگسازی برای تغییر وضعیت محیط زیست و بر عهده گرفتن مسوولیت های فردی هر یک از آحاد جامعه، حیاتی و انکار ناپذیر است.'
علمی 9014**
دریافت کننده: کیمیا عبدالله پور
کد N1568539

وبگردی