آفتاب
رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان غربی:

۸۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد/انهدام ۵۷ باند

۸۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد/انهدام ۵۷ باند

ارومیه – رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف هشت هزار و ۷۳۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی هشت ماه گدذشته امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کریم اکبری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان نسبت به مدت زمان مشابه پارسال سه تن بیشتر است افزود: این کشفیات از نوع هروئین، مورفین، تریاک، حشیش، شیشه و پیش سازهای مواد مخدر است.

وی با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۶۶۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده بود اظهارداشت: در این رابطه هشت هزار و ۷۵ نفر قاچاقچی، توزیع کننده و تولیدکننده در آذربایجان غربی دستگیر شده اند.

سرهنگ اکبری از افزایش ۸۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون هشت و ۷۳۴ کیلو انواع مخدر سنتی و صنعتی توسط فرماندهی انتظامی استان و چهار تن و ۲۰۰ کیلوگرم توسط سایر ارگانها کشف شده که در مجموع ۱۲ تن و ۹۳۴ کیلو گرم می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۴۹ نفر از دستگیر شدگان، قاچاقچی مواد مخدر بودند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد بیشتر است افزود: همچنین در این مدت ۱۷۳ هزار عدد انواع قرص های روانگردان در آذربایجان غربی کشف کرده ایم.

سرهنگ اکبری از انهدام ۵۷ باند بزرگ مواد مخدر در استان طی سالجاری خبر داد و اضافه کرد: این تعداد شبکه های مواد مخدر متلاشی شده نیز با رشد ۱۹ درصدی مواجه است.

وی با اشاره به نرخ شیوع اعتیاد در سطح استان آذربایجان غربی گفت: طبق شیوع شناسی انجام شده در استان در سال ۱۳۹۰، نرخ شیوع اعتیاد در سال ۱۳۹۰ در استان آذربایجان غربی ۳۹.۳ درصد بود یعنی از هر ۱۰۰نفر، سه یا چهارنفر معتاد بوده اند درحالیکه این نرخ در همان سال در سطح کشور ۶.۲ درصد بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی یاد آور شد: هم اکنون در سایه مقابله و مبارزه پلیس با موادمخدر، فعالیتهای پیشگیرانه و آگاهسازانه انجام شده و همکاری های مردمی با پلیس، این نرخ به ۲۴.۱ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۰ از نظر نرخ شیوع اعتیاد، استان چهارم کشور بود ولی امروز خوشبختانه در رتبه ۲۲ کشوری قرار دارد گفت: این در حالی است که آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی محل ترانزیت مواد مخدر است.

کد N1568401

وبگردی