آفتاب
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد:

ارائه آموزش‌های کارآفرینی به ۲۷۵ هزار دانش‌آموز دبیرستانی

ارائه آموزش‌های کارآفرینی به ۲۷۵ هزار دانش‌آموز دبیرستانی

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد از ارائه آموزشهای کارآفرینی به ۲۷۵ هزار دانش‌آموز دبیرستانی تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرعلی حق‌گویان با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش کارآفرینی و اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده است، افزود: به منظور افزایش مهارتهای آموزشی مددجویان، تفاهم نامه ای با مراکز آموزشی به امضا رسیده است تا در این زمینه مشارکت لازم انجام شود.

وی ادامه داد: بار اصلی آموزش برعهده سازمان فنی و حرفه ای است و سالانه ۸۵ هزار مددجوی کمیته امدادآموزشهای لازم برای اشتغال را فرا می گیرند.

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد تاکید کرد: تا پایان سال ۱۵۷ هزار طرح به مددجویان آموزش داده می شود و همچنین ۲۰ هزار نفر آموزشهای فردی و گروهی برای کارآفرینی را فرا می گیرند.

حق گویان از ارائه آموزشهای لازم اشتغال برای دانش آموزان دبیرستانی خبر داد و گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای در کنار تحصیل به این دانش آموزان ارائه می شود و تا پایان سال حدود ۲۷۵ هزار دانش آموز، آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

وی تاکید کرد: بسته های تشویقی برای کارفرمایان پیش بینی شده و کارفرمایان در صورت بکارگیری مددجویان کمیته امداد، این نهاد در سال اول ۱۰۰ درصد حق بیمه مددجو را پرداخت می کند و در سال دوم نیز ۵۰ درصد حق بیمه مددجو از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

کد N1568320

وبگردی