آفتاب
وزیر ورزش و جوانان:

الگوسازی در حوزه سبک زندگی نیازمند سرمایه گذاری جدی است

الگوسازی در حوزه سبک زندگی نیازمند سرمایه گذاری جدی است

وزیر ورزش وجوانان با بیان اینکه قهرمانان ورزشی به عنوان گروه مرجع، مدنظر قرار می گیرند، گفت: الگوسازی در حوزه سبک زندگی یکی از محورهایی است که باید به شکل جدی روی آن سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی، مسعود سلطانی فر در سخنانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی، گفت: پرداختن به سبک زندگی، مساله اساسی و به عنوان یک هدف در زندگی است، زیرا سبک زندگی، معرف رفتارهای هر فرد است و به زندگی فرد معنا می‌دهد.

وی در ادامه سبک زندگی را پایه فهم زندگی، در جهت‌گیری‌های الگوهای رفتاری دانست و عنوان کرد: مشکلات مردم و جوانان با شیوه سبک زندگی آن ها درارتباط است. از جایی که سبک زندگی در خانواده اتفاق می‌افتد، ارزش‌گذاری به این نهاد، بیش از گذشته ضروری است.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از اظهارات خود به کم‌تحرکی و میانگین زمانی کمِ ورزش در بین خانواده‌ها، اظهار داشت: گرایش به مصرف کالاهای غیرضروری، مدگرایی و تجملات به عنوان مصرف‌گرایی جای قناعت و زندگی ساده گذشته‌ها را گرفته و سبب کم توجهی به ورزش شده است. چرا که آمار گسترش مصرف گرایی بسیار نگران کننده است.

سلطانی‌فر در ادامه مصرف نان و فرآورده‌های انرژی را در ایران نسبت به میانگین مصرف جهانی بسیار بالا دانست و گفت: مصرف آب شرب در ایران حدود ۸۰ درصد بیشتر از مصرف جهانی و مصرف برق۲ برابر مصرف جهانی است که برای رفع این مساله باید چاره‌ای جدی بیندیشیم.

وی با بیان اینکه اقدام و عمل در سبک زندگی، عزم ملی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: تمامی نهادهای دولتی اعم از وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، شورای فرهنگ عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به شکل منسجم، لوازم و ضرروت‌های اصلاح سبک زندگی مردم را فراهم کنند. چرا که دست یافتن به الگوی سبک زندگی، اقدامی کارآمد و بسیار ضروری است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سلامت بدنی عموم مردم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یافته‌های پژوهشی بر نقش مثبت ورزش و فعالیت بدنی منظم در بهبود سلامت فکری و کاهش تنش های بدنی تاکید دارد، ورزش نقش مهمی را در دستیابی به سبک زندگی سالم ایفا می‌کند.

سلطانی‌فر افزود: میانگین سرانه ورزشی کشور به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است، با این حال هنوز فاصله محسوسی با استانداردهای جهانی دارد. این درصورتی است که برای تامین زیرساخت‌های ورزش همگانی تلاش‌های بسیاری شده است.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری با بیان اینکه قهرمانان ورزشی در گذر زمان به الگوهای جوانان و نوجوانان تبدیل می شود، عنوان کرد: این قهرمانان به عنوان گروه مرجع، مدنظر مردم و جوانان قرار می‌گیرند. براین اساس، الگوسازی در حوزه سبک زندگی، یکی از محورهایی است که باید به شکل جدی روی آن سرمایه‌گذاری شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت مشکلات جوانان، گفت: اگر امروز به مشکلات جوانان توجه بیشتری داشته باشیم و جلوی چالش‌های پیش روی آنها گرفته شود، سبک زندگی نیز تغییر می‌یابد.

سلطانی‌فر با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه نیازهای قشر جوان، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی امور جوانان در سه سطح کلی، استانی و شهرستانی از طریق برگزاری ستاد فرهنگی جوانان، درصدد حمایت هر چه بیشتر سمن‌های جوانان است.

همایش ملی سبک زندگی، از روز گذشته آغاز شده و تا پایان امروز ۱۵ آذر ماه، برپا خواهد بود.

کد N1568283

وبگردی