آفتاب

روزهای پرتنش پارک

روزهای پرتنش پارک

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روزهای پرتنشی را خواهد داشت؛ تلاش‌های هم‌حزبی‌هایش نیز برای استیضاح وی افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «پارک گوئن های» رئیس‌جمهوری تحت فشار کره‌جنوبی هفته بسیار حساسی را می‌گذراند. در هفته جاری حمایت‌های درون‌حزبی برای استیضاح وی افزایش یافته و همچنین سران بزرگترین گروه‌های تجاری قرار است تا در کمیسیون پارلمانی این کشور شهادت دهند.

سه حزب مخالف این کشور، لایحه‌ای را در روز شنبه برای استیضاح پارک به مجلس ارائه دادند. وی متهم به سوءاستفاده از قدرت شده است که این موضوع وی را به نخستین رهبری در کره‌جنوبی بدل کرده که می‌خواهد زودهنگام از سمت خود کناره‌گیری کند.

«وو سانگ هو» رهبر پارلمان از حزب عمده دموکراتیک مخالف در جلسه امروز  این حزب گفت :«شانس تصویب این لایحه در تاریخ ۹ دسامبر ۵۰-۵۰ است.»

قرار است این رای‌گیری روز جمعه انجام گیرد. اگر این رای‌گیری با موفقیت انجام شود، به تاییدیه دادگاه قانون‌اساسی کره‌جنوبی نیاز خواهد داشت، فرآیندی که به گفته متخصصان حداقل دو ماه به طول خواهد انجامید.

احزاب مخالف به حداقل ۲۸ عضو از حزب سائنوری پارک برای کسب اکثریت دو سومی مورد نیاز برای تصویب این لایحه احتیاج دارند.

امروز دستیاران کاخ آبی ریاست‌جمهوری پارک در یک جلسه پارلمانی در رابطه با اتهام‌های وارده پاسخگو خواهند بود. این افراد متهم هستند که به همراه «چوی سون سیل» دوست قدیمی‌ و دستیار ارشد رئیس‌جمهور، فشاری را بر روی شرکت‌های چندگانه برای پرداخت پول به موسساتی که از سیاست‌های پارک حمایت می‌کنند، وارد آورده‌اند.

روسای ۹ شرکت چندگانه بزرگ که شامل شرکت‌های معروفی چون سامسونگ و هیوندای می‌شود، به این جلسه روز سه‌شنبه دعوت شده‌اند که این حضور به معنای حضوری غیرمتظره از چنین گروه‌هایی است.

کد N1568196

وبگردی