آفتاب

سفر بلندپایه‌­ترین مقام کمیته­ بین‌المللی صلیب سرخ به ایران

سفر بلندپایه‌­ترین مقام کمیته­ بین‌المللی صلیب سرخ به ایران

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به منظور شرکت در کنفرانس اسلام و حقوق بین الملل بشردوستانه و ملاقات با مقامات ایرانی، فردا وارد کشورمان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، «پیتر مائورر» که چهارمین سفر کاری خود را به ایران تجربه خواهد کرد، پیش از شرکت در کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه در قم، روز سه‌شنبه ۱۶ آذر ۹۵ در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر در تهران با دکتر سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان دیدار می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود دو طرف در خصوص همکاری‌های دو جانبه، کمک‌رسانی‌ در وقایع منطقه ، ملاحظات بشردوستانه و دیدگاه‌های مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کنند. هلال‌احمر ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همواره روابط مثبت و سازنده­ با یکدیگر داشته‌اند. آخرین دیدار آقایان ضیائی و مائورر آذر سال گذشته در کنفرانس بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در ژنو انجام شد.

شهاب‌الدین محمدی عراقی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه با اشاره به اینکه کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ ترویج حقوق بین‌الملل بشردوستانه و نظارت بر اجرای آن را وظیفه خود می‌داند، افزود: آقای مائورر روز چهارشنبه در افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی اسلام و حقوق بین‌الملل بشردوستانه سخنرانی خواهد کرد.

وی درباره دلایل حضور رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در این کنفرانس گفت: «کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در زمینه کمک‌رسانی به قربانیان و آسیب‌دیدگان منازعات مسلحانه در منطقه فعال است و مراقبت و محافظت از حقوق بین­الملل بشردوستانه را وظیفه خود می‌داند که به همین دلیل از رئیس کمیته برای شرکت در کنفرانس اسلام و حقوق بین‌الملل بشردوستانه دعوت شده است.»

سفر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ فرصت خوبی برای رسانه‌ها به وجود می آورد تا پرسش‌های خود را با مرد شماره یک کمیته‌ی بین المللی صلیب سرخ مطرح کنند. به همین منظور، با هماهنگی معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال‌ احمر، نشست خبری مشترک رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و رئیس جمعیت هلال احمر سه‌شنبه در سالن کنفرانس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد.

«رابرت ماردینی» مدیر عملیات خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، آقای مائورر را در سفر به ایران همراهی می‌کند.

کد N1568029

وبگردی