آفتاب
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تاکید کرد:

وقف در زمره مهمترین فرایض دینی واجتماعی/ اعتماد عمومی افزایش یابد

وقف در زمره مهمترین فرایض دینی واجتماعی/ اعتماد عمومی افزایش یابد

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: وقف موجب بقا و دوام انسان‌ها می‌شود چرا که در زمره مهمترین فرایض دینی و اجتماعی دین مبین اسلام محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی صبح دوشنبه در دیدار با فعالان وقف استان سمنان به مناسبت روزهای پایانی هفته وقف، ضمن بیان اینکه وقف در زمره بهترین احکام اجتماعی اسلام است، ابراز داشت: دین مبین اسلام برای تک تک بخش های زندگی بشری برنامه مدون دارد که وقف در زمره این بخش ها است.

وی افزود: جدی گرفتن وقف در جامعه می تواند به ریشه کن شدن فقر، مدیریت اقتصادی و بهبود معیشت عمومی با برکات نازل شده از سوی خداوند منان منجر شود که این اصل مهم باید همواره در ذهن مسئولان استان سمنان قرار داشته باشد.

ترویج وقف در زمره رسالت های تمام ارگان های اجرایی و فرهنگی است

امام جمعه سمنان با بیان اینکه امروز باید برای ترویج وقف کوشید، گفت: ترویج وقف در زمره رسالت های تمام ارگان های اجرایی و فرهنگی است چرا که این فریضه مدیریت جامعه اقتصادی را با قناعت، کمک به هم نوع، نوع دوستی و عبودیت به عموم مردم می آموزد.

آیت الله شاهچراغی با تاکید بر اینکه موقوفات نباید در گذر زمان فراموش شوند، خطاب به مسئولان اوقاف استان سمنان، تذکر داد: احیای موقوفات قدیمی باید جدی گرفته شود چراکه زنده کردن موقوفات بسیار ارزشمند است و این سنت پیامبر(ص) باید همواره احیا شود تا شاهد تحولات خوبی در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه وقف با کارکرد اجتماعی پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم است، افزود: باید در راستای شناساندن برکات مثبت وقف در جامعه اسلامی کوشید.

هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ حسنه

عضو خبرگان رهبری، ترویج فرهنگ وقف را در جامعه خواستار شد و گفت: هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ حسنه است که مسئولان می توانند با تلاش مضاعف نسبت به شناساندن برکات این فریضه مهم عبادی اجتماعی اهتمام داشته باشند.

آیت الله شاهچراغی افزود: مسئولان می بایست در کنار ترویج وقف، به تعدد نیات واقفان نیز اهتمام داشته باشند تا بتوانیم سطح گسترده ای از جامعه را با موقوفات پوشش دهیم.

وی ادامه داد: درست است که اجرای نیات واقفان امری دشوار و همچنین تمام نیات واقفان می بایست طبق خواسته آنان عمل شود، اما ترویج نیات جدید در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز نباید فراموش شود.

عمل به نیات واقفان، اعتماد سازی عمومی را در پی دارد،

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه عمل به نیات واقفان، اعتماد سازی عمومی را در پی دارد، گفت: باید در زمینه عمل به نیت واقف تلاش داشت و تحت هیچ شرایطی نباید برای درآمد بیشتر خلاف نیت واقفان عمل کرد تا جامعه از برکات این سنت حسنه رسول الله(ص) بهره مند شوند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه امروز وقف در حوزه فرهنگ نیاز جامعه است، ابراز داشت: مسئولان اوقاف استان سمنان می بایست نسبت به مشورت دادن به واقفان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: وقف ویژگی های فراوان و برکات اجتماعی بسیاری دارد که این موارد باید برای مردم تبیین شود چرا که فرهنگ‌سازی در زمینه وقف با کارکرد اجتماعی پاسخگوی بسیاری از نیازهای مردم خواهد بود و در نهایت جامعه اسلامی از این امر بهره مند می شود.

کد N1567919

وبگردی