آفتاب
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد؛

سهم 18 درصدی کمیته امداد در اشتغال کشور

سهم 18 درصدی کمیته امداد در اشتغال کشور

ارومیه- ایرنا- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 18 درصد اشتغال کشور در 2 سال گذشته توسط این نهاد حمایتی ایجاد شده است.

منصور برقعی روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: متوسط هزینه ایجاد یک فرصت شغلی در کمیته امداد، 135 میلیون ریال است در حالی که این رقم در دیگر نهادها حدود 2 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تسهیلات اشتغالزای کمیته امداد به صورت بلاعوض پرداخت می شود، اضافه کرد: تلاش می کنیم بتدریج تسهیلات بلاعوض به افراد تحت پوشش کمیته امداد به معوض تبدیل شود.
وی با قدردانی از همراهی استاندار آذربایجان غربی با کمیته امداد این استان گفت: با چهار استاندار در سطح کشور، توافق نامه همکاری برای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان امضا کرده ایم که امیدواریم این امر در آذربایجان غربی هم انجام شود.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: یکی از طرح های مهم این نهاد، پالایش مددجویان است که در قالب این طرح افرادی که نیازمند نیستند، از پوشش کمیته امداد خارج می شوند تا محرومان و نیازمندان واقعی جایگزین شوند.
قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار به پایین بودن شاخص درآمد سرانه در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: پرجمعیت بودن تعداد خانوارها، پایین بودن شاخص های سواد، بهداشت و سلامت، پایین بودن ارزش افزوده در استان در مقایسه با سایر استانها از جمله این شاخص های نازل است که این امر مشکلاتی را برای مردم استان ایجاد کرده و ما نیز درصدد حل این مشکلات هستیم.
در این دیدار حکم مدیریت عزیز سهندی مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اعطا شد.
همچنین در این دیدار، دو طرف برای همکاری در راستای اعطای کمک هزینه ازدواج و جهیزیه 750 نفر از افراد در آستانه ازدواج تحت پوشش کمیته امداد قول مساعد دادند.
کمیته امداد آذربایجان غربی حدود 170 هزار نفر از مردم استان را تحت پوشش دارد.
8137/2093**شبس 1574 * خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: محسن تهوری
کد N1567585

وبگردی