آفتاب

خط تولید شیر خشک در شرکت پاستوریزه گلپایگان به بهره برداری رسید

خط تولید شیر خشک در شرکت پاستوریزه گلپایگان به بهره برداری رسید

پایگان،اصفهان-ایرنا-خط تولید شیر خشک صنعتی و پودر آب پنیر، روز یکشنبه در آیینی در شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان در این آیین گفت: با نصب العین قرار دادن فرمان مقام معظم رهبری در سال 95 (اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل)، چهار میلیارد و دویست میلیون تومان برای احداث ساختمان و تجهیز این خط تولید با رعایت صرفه جویی و کیفی سازی محصولات برای عرضه به بازار و بدون دریافت تسهیلات بانکی، هزینه شد.
عبدالله قدوسی با اشاره به اینکه این طرح در مدت 11 ماه با ظرفیت ورودی 10 تُن شیر و یا آب پنیر در ساعت به بهره برداری رسید، گفت: این خط تولید ظرفیت تولید روزانه هشت و نیم تن شیر خشک صنعتی یا پنج تن پودر آب پنیر را دارد.
مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان، پروتئین بالای 10 درصد برای پودر آب پنیر را از مزایای محصول جدید این شرکت برای مصارف داخلی و صادرات به سایر کشورها عنوان کرد و گفت: شیر خشک و آب پنیر در مصرف انواع گروه های صنایع غذایی کاربرد دارد.
وی گفت: این شرکت در زمان حاضر روزانه حدود 200 تُن شیر از دامداران از طریق تعاونی ها و مراکز خرید شهرستان گلپایگان دریافت می کند.
قدوسی با بیان اینکه اکنون 230 نفر در شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان اشتغال دارند، تولید انواع پنیر بُلغاری و دیگر پنیرها، ماست، کشک، دوغ و شیرهای استریل و پاستوریز را از محصولات این شرکت عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به کیفیت و تنوع تولیدات پگاه، محصولات این شرکت به کلیه استان ها و نیز کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق و ترکمنستان صادر می شود.
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان اضافه کرد: در این شرکت با دارا بودن کُد موسوم به 'IR' ، زمینه برای صادرات شیر خشک و سایر محصولات تولیدی بخصوص انواع پنیر به کشور روسیه نیز فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان به مناسبت روز جهانی استاندارد '21 مهر سال 94' و به عنوان تنها شرکت لبنی نمونه کشور، از سوی سازمان ملی استاندارد ایران انتخاب شد.
طرح تکمیل خط تولید پنیر تک نفره، احداث ساختمان ورودی و رختکن کارکنان تولید شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان نیز از دیگر طرح هایی بود که در این شرکت به بهره برداری رسید.
در این آیین همچنین مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اکنون در کشور حدود 45 شرکت زیر مجموعه این هلدینگ است که در زمینه های تولید دارو، محصولات کشاورزی، دامپروری و محصولات غذایی فعالیت می کنند که انواع محصولات لبنی در این مجموعه با برند پگاه فعال است.
علی رومی با اشاره به اینکه در مجموعه هلدینگ، کل شرکت های زیر مجموعه در حال فعالیت هستند، افزود: بیش از 10 هزار نفر در این مجموعه اشتغال پایدار دارند.
وی با بیان اینکه محصولات تولیدی در مجموعه هلدینگ علاوه بر مصرف داخلی زمینه صادرات نیز دارد، گفت: هدفگذاری انجام شده برای صادرات سالانه 150 میلیون دلار محصول پیش بینی شده است.
رومی با اشاره به اینکه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان از شرکت های موفق و نمونه با تنوع و کیفیت انواع محصولات لبنی در کشور است، گفت: با افتتاح خط جدید شیر خشک صنعتی و پودر آب پنیر، این شرکت قادر خواهد بود علاوه مصرف داخلی و صادرات انواع محصولات به کشورهای همسایه، انواع پنیر و محصولات پودری را نیز به کشور روسیه صادر کند.
نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه شهرستان گلپایگان از دیرباز به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری در کشور مطرح بوده است، گفت: برای توسعه و ماندگاری این دو بخش که زمینه ساز رونق اقتصادی و اشتغال در این خطه است، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر و بهره گیری از فن آوری و طرح های نوین است.
علی بختیار افزود: برای توسعه کشاورزی و دامداری شهرستان گلپایگان سالانه یکصد میلیارد تومان هدفگذاری شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مصرف شیر محصولات لبنی در حفظ و ارتقای سلامت مردم تاثیرگذار است، گفت: اکنون سرانه مصرف این محصولات در کشور در حد مطلوب نیست و باید با راهکارهای مناسب و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/6027/7138
خبرنگار: محمدحسین توفیقی* انتشار: شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
کد N1567473

وبگردی