آفتاب

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی: مردمسالاری دینی بدون وجود احزاب ناقص است

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی: مردمسالاری دینی بدون وجود احزاب ناقص است

مشهد- ایرنا- دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: دموکراسی و مردمسالاری دینی بدون وجود احزاب سیاسی، ابتر، ناتمام و ناقص است.

جواد آرین منش روز یکشنبه در 'نشست چالشهای احزاب در نظام سیاسی ایران در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: هم اکنون کشور ما چنین وضعیتی دارد یعنی احزاب در اداره کشور نقش آفرین نیستند. این در حالی است که از لحاظ نظری احزاب حد واسط بین مردم و حاکمیت هستند و چرخ دنده های نظامهای سیاسی دموکراتیک و مردمسالار محسوب می شوند.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تفکر ایجاد حزب به شدت وجود داشت و در کنار احزاب و گروههای سیاسی نظیر فدائیان خلق، پیکار، حزب توده، سازمان منافقین و نهضت آزادی که همگی علیه حکومت شاه فعال بودند حزب جامع و فراگیری توسط شهید بهشتی و یارانش به نام حزب جمهوری اسلامی تاسیس شد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: در کنار مرحوم آیت الله شهید دکتر بهشتی، آیت الله خامنه ای، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید باهنر و مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی از جمله موسسان این حزب بودند که پس از تاسیس در مساجد شروع به عضو گیری و به سرعت بیش از یک میلیون نفر را جذب تشکیلات خود کرد.
وی افزود: حزب جمهوری اسلامی تنها شش سال دوام آورد و بعد از آن که فعالیت این حزب متوقف شد حزب گریزیها در نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز گشت.
آرین منش ادامه داد: از آن تاریخ به بعد هیچگونه حمایتی از توسعه احزاب صورت نگرفته و هم اکنون نیز در چنین وضعیتی قرار داریم و معمولا کار احزاب در انتخابات شدت می گیرد و با انتخابات هم به اتمام می رسد.
وی گفت: حزب گریزی مسئولان اصلا ارزش محسوب نمی شود بلکه برعکس، حزب گریزی به این معنا است که آن مسئول به هیچ عقبه ای وابسته نیست و آنچه را بطور شخصی می اندیشد محقق می سازد.
1922/1858**خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **منتشرکننده: حسین کریم زاده
کد N1567469

وبگردی