آفتاب

یک فعال سیاسی: پارلمان بدون احزاب موضوعیت ندارد

یک فعال سیاسی: پارلمان بدون احزاب موضوعیت ندارد

مشهد- ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: اگر بنا است کشور پارلمانی داشته باشد این پارلمان بدون احزاب موضوعیت ندارد.

حجت الاسلام مصطفی درایتی روز یکشنبه در 'نشست بررسی چالشهای احزاب در ایران' در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: پارلمان بدون حزب نه تنها مشکلات کشور را حل نمی کند بلکه بر مشکلات می افزاید.
وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ضرر و جنبه های منفی دموکراسی را گرفتیم و منافعش را رها کردیم لذا پارلمان تاثیرگذار و موثر در کشور شکل نگرفته است.
این فعال سیاسی افزود: در سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی چندان دل خوشی از احزاب وجود نداشت و این امر باعث شده چالشهای بزرگی بر سر راه احزاب به وجود بیاید.
وی گفت: نوعی ترس از احزاب وجود دارد زیرا حزب خارج از قدرت رسمی حاکم شکل می گیرد در حالی که نمی شود در جنگ و دفاع مقدس به مردم اعتماد کرد اما در سیاست اعتماد نکرد.
حجت الاسلام درایتی افزود: به هر حال احزاب باعث محدود شدن قدرت حاکم می شوند و میدان را از حالت بدون رقیب خارج می کنند که این امر برای حاکمیت خوشایند نیست.
وی گفت: هم اکنون حزب و حزبی بودن یک ارزش محسوب نمی شود چون از یک طرف هزینه کار حزبی بالا رفته و از طرف دیگر در سطح نخبگان هم تکروی وجود دارد بگونه ای که تکروی را از کاری که محصول قاعده مند خرد جمعی حزبی باشد بیشتر می پسندند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: حاکمان و مدیران کشور بیشتر از احزاب توقع تبعیت، تمجید و پشتیبانی دارند و نه انتقاد، در حالی که اگر خود ما به نقد خودمان نپردازیم نظام را آفت خواهد گرفت که هیچ درمانی نخواهد داشت.
1922/1858 / 1200 تنظیم کننده: حسین کریم زاده * انتشار دهنده: علی شریفی
کد N1567449

وبگردی