آفتاب

سالانه 40 هزار معلول به جمعیت معلولان کشور افزوده می‌شود

سالانه 40 هزار معلول به جمعیت معلولان کشور افزوده می‌شود

ایلنا: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از افزوده شدن سالانه 40 هزار معلول به جمعیت معلولان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلمان خدادادی در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت: معلولان ما ثابت کردند که معلولیت محدودیت نیست و نمی‌تواند مانع پیشرفت انسان شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه معلولان باید به این باور برسند که معلولیت نمی‌تواند، محدودیت باشد؛ خاطرنشان کرد: مسئولان نیز باید باور کنند که بهترین اقدامات در بخش معلولیت توسط خود معلولان می‌تواند انجام شود و همچنین آنها باید باور کنند که می‌توانند از وجود معلولان در بخش‌های مختلف و مدیریت استفاده کنند.

خدادادی عنوان کرد: مجلس دهم قدم‌هایی اساسی را برای حمایت از معلولان برداشته است که اجباری شدن آزمایشات ژنتیکی در برنامه 6 توسعه و آزمایش‌های پیش از ازدواج به صورت رایگان از آن جمله است. هزینه این آزمایش‌ها بر اساس تصویب مجلس توسط دولت پرداخت  می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه 40 هزار معلول به جامعه معلولان کشور افزوده می‌شود، افزود: با مصوبات مجلس بخش بزرگی از مشکلات معلولان حل می‌شود.

خدادادی اضافه کرد: با تصویب قانون کاهش ساعات کاری زنان بخشی از مشکلات زنان دارای فرزند معلول حل شد.

وی خاطرنشان کرد: فراکسیون حمایت از معلولان با حضور بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس  بیشترین نماینده را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون  اجتماعی مجلس همچنین از اتمام بررسی قانون جامع حمایت از معلولین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواری با همکاری کمسیون های برنامه و بودجه، اجتماعی و صنایع این قانون به نتیجه نهایی رسیده و مسائل مرتبط با بودجه آن حل شود.

خدادادی در پایان عنوان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس آمادگی دارد، موانع قانونی موجود برسر راه معلولان را رفع کند.

 

کد N1567367

وبگردی