آفتاب

نماینده شیراز: موفقیت ایران در اوپک نتیجه رویکرد گفت و گو با جهان بود

نماینده شیراز: موفقیت ایران در اوپک نتیجه رویکرد گفت و گو با جهان بود

شیراز- ایرنا- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت چشمگیر و بزرگ ایران در اجلاس کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نتیجه در پیش گرفتن رویکرد گفت وگو با جهانیان بود.

مسعود رضایی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به اصل اساسی انسانیت به نام تسامح و مدارا معتقد هستم و ما اگر بنا را بر مدارا با مردم داخل و خارج کشوربگذاریم، همواره موفق خواهیم شد.
وی ادامه داد: امروز هیچ رویکرد دیگری موثرتر از گفتمان نیست، آن هم در عصری که دوران جنگ های فیزیکی تمام شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از دستاوردهایی که گفت و گو با جهان برای کشورمان داشته است، درس بگیریم همچنانکه تداوم این رویکرد در اوپک سبب شد که موفقیت بزرگی برای کشورمان حاصل شود، موفقیتی که در بهبود وضعیت اقتصادی نقش قابل توجهی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: موفقیت به دست آمده در اجلاس اوپک، پیروزی قابل تمجید و ستایشی است و از این رو، دست همه مدیران و کارشناسان موثر در این موفقیت را می بوسیم که این گونه برای بهبود اقتصاد کشور گام مثبت و موثری برداشتند.
رضایی گفت: اگر برجام و موفقیت در اجلاس اوپک را الگو قرار دهیم و از آن الهام بگیریم، می توانیم در حوزه های دیگر هم به پیروزی های چشمگیری درشان ملت بزرگ ایران برسیم.
وی بیان کرد: برجام نتیجه گفت وگو بود و ما اگر می خواستیم با افرادی که مخالف و رقیب ما هستند گفت وگو نکنیم، این وضعیت به نفع دشمنان ما بود.
این نماینده مجلس گفت: نتیجه گفت و گو با گروه 1+5، برجام بود و نتیجه برجام، حضور پیدا کردن در مجامع بین المللی تا این که ما این پیروزی را در عرصه نفت به دست آورده ایم.
رضایی با اشاره به تصویب قانون تحریم های آمریکا در سنای آمریکا گفت: با وجود این اقدام از سوی آمریکا به عنوان یکی از طرف های گفت و گو و برجام، باید توجه داشت که دنیای امروز بر مدار و حاکمیت قانون حرکت می کند و طرف مقابل ایران در این توافق، گروه 1+5 است.
وی ادامه داد: ما باید گفت و گوها با طرف های مقابل در کشورهای عضو گروه 1+5 را ادامه دهیم تا این پیروزی ها را بتوانیم استمرار بخشیم.
گروه 1+5 متشکل از کشورهای انگلیس، آمریکا، فرانسه، روسیه، چین به همراه آلمان است.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست خود در وین توافق کردند به مدت 6 ماه از ابتدای سال 2017 میلادی، روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند که این توافق برای نخستین بار از سال 2008 میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام صورت می گیرد که پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
در این نشست اعضای اوپک در کنار کاهش تولید نفت اعضا، افزایش فروش نفت ایران روزانه تا 3.9 میلیون بشکه را پذیرفتند.
2027 / 1876
مصاحبه کننده: سیداحمد نجفی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
کد N1567325

وبگردی