آفتاب

مراجعه بیماران کشورهای همسایه به ایران برای درمان پروستات با لیزر

مراجعه بیماران کشورهای همسایه به ایران برای درمان پروستات با لیزر

تهران- ایرنا-دبیرعلمی دومین سمینار کاربرد لیزر در اورولوژی، از مراجعه بیماران برخی کشورهای منطقه به بیمارستان شهدای تهران برای درمان پروستات با لیزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دومین سمینار کاربرد لیزر در اورولوژی در روزهای 18 و 19 آذرماه جاری و با هدف ارائه تازه ترین دستاوردهای علمی در حوزه لیزر و ارتقای سطح دانش متخصصان رشته های مختلف پزشکی مرتبط با لیزر برگزار می شود.
دکتر بابک جوانمرد امروز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: فیزیک لیزر، لیزر سنگ شکن، معیارهای انتخاب بیمار برای جراحی لیزر، استفاده از لیزر در آنومالی دستگاه ادراری، زنان و زایمان و کاربرد لیزر در ناباروری، کاربرد لیزر در درمان سرطان های دستگاه تناسلی زنان و کاربرد لیزر در اورولوژی کودکان و آنومالی های مادرزادی از جمله محورهای برگزاری این سمینار دو روزه است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر درمان برخی بیماری ها مانند پروستات، سرطان های زنان و سنگ مجاری ادراری در بیمارستان شهدای تهران انجام می شود و از کشورهای همسایه به ویژه عراق و آذربایجان نیز بیمارانی برای درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند.
وی افزود: درامارات و عربستان که بیمارستان های اروپایی و آمریکایی دارند از لیزر برای درمان بیماری پروستات استفاده می شود اما سایر کشورهای منطقه این امکان را ندارند.
دکتر سیدفرزاد علامه دبیر اجرایی سمینار نیز لیزر را یک انرژی تابشی عنوان کرد و در اعمال جراحی کاربرد زیادی دارد که ساده ترین آن برش پوست به جای استفاده از چاقو است.
وی افزود: انقلابی که لیزر در حوزه جراحی ها ایجاد کرد، امکان استفاده از فیبر قابل انعطاف با استفاده از لیزر در جراحی ها بود که بدون نیاز به برش جراحی، به عنوان مثال برای از بین بردن سنگ های مجاری ادراری می توان از طریق این مجرا وارد شده و سنگ را از بین برد.
دومین سمینار کاربرد لیزر در اورولوژی در روزهای 18 و 19 آذرماه در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود و برای مختصصان شرکت کننده 10 امتیاز بازآموزی دارد.
علمی**1834**1440
خبرنگار: ناهید شفیعی ** انتشاردهنده: معصومه گلشن
کد N1567257

وبگردی