آفتاب

کاهش نسبی دما، وزش باد و بارندگی در گیلان تا پایان هفته

کاهش نسبی دما، وزش باد و بارندگی در گیلان تا پایان هفته

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش نسبی دما، وزش باد و بارندگی در استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

مازیار غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی جریانات ناپایدار از فردا (دوشنبه) در منطقه است و این سامانه بارشی تا اواخر وقت سه شنبه در منطقه فعال بوده و بتدریج تضعیف و از منطقه خارج خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بتدریج موج بارشی دیگری از روز پنجشنبه به سواحل جنوبی دریای خزر نفوذ و تا اوایل وقت جمعه در منطقه فعال خواهد بود بنابراین طی بازه های زمانی ذکرشده، افزایش ابر، مه آلود بودن هوا، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) و نیز در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف مورد انتظار می باشد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را صاف تا قسمتی ابری، ارتفاعات و دامنه ها وزش باد جنوبی (گرم) ، طی عصر و شب افزایش ابر و احتمال رگبار باران عنوان و برای فردا نیز آسمان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بتدریج در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد، کاهش نسبی دما، اواخر وقت ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 27 درجه مربوط به رودسر و کمینه دما را با سه درجه مربوط به ماسوله ذکر کرد.
غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 25 و شش درجه ثبت شده است.
خبرنگار: امیرپوراحمد**انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7294/2007
کد N1567210

وبگردی