آفتاب
دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی:

طراحی سامانه مقابله با جعل سند اراضی/تعیین تکلیف بدهکاران بانکی

طراحی سامانه مقابله با جعل سند اراضی/تعیین تکلیف بدهکاران بانکی

کرج - ایرنا - دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت که سامانه ای در حال طراحی و تولید برای مقابله با جعل سندهای اراضی و برقراری هماهنگی بین دستگاه های متولی صدور مجوز است.

به گزارش ایرنا، کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رئیس جمهوری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز، گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها با موضوع تغییر کاربری و تصرف اراضی مواجه هستند.
پالیزدار اضافه کرد: در حوزه زمین، 15 دستگاه متولی صدور مجوز داریم که این موضوع زمینه سوء استفاده برخی افراد را فراهم آورده است.
وی با اشاره به اینکه صدور مجوزها در حوزه زمین مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: در این زمینه جعل سندهایی نیز مشاهده می شود.
دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه به روستاییانی اشاره کرد که زمین هایشان در طرح هادی قرار گرفته است و گفت: دولت سعی می کند برای این مشکل نیز چاره ای بیابد.
**اهتمام دولت برای تعیین تکلیف بدهکاران بانکی
دبیر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور همچنین گفت: در حوزه بانکی با بدهکارانی مواجه هستیم که نتوانستند بدهی خود را به بانک ها پرداخت کنند و بعضا نیز مرکز نشین هستند و قصد هم ندارند که بدهی خود را پرداخت کنند.
وی تصریح کرد:‌ دولت با این دسته از افراد از طریق سازوکارهای خاص برخورد خواهد کرد.
پالیزدار در عین حال گفت: دولت با بدهکاران بانکی که در شهرستان ها به دلایل مشکلات اقتصادی نتوانسته اند بدهی بانکی خود را پرداخت کنند، با ملاحظه و اغماض برخورد کرده و سعی برتامین سرمایه درگردش برای آنان دارد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1567038

وبگردی