آفتاب

معافیت سالانه 8 تا 10 هزار نفر از مشمولان سربازی به دلیل وجود معلول درخانواده

معافیت سالانه 8 تا 10 هزار نفر از مشمولان سربازی به دلیل وجود معلول درخانواده

معاون دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور از معافیت سالانه 8 تا 10 هزار نفر از مشمولان خدمت سربازی به دلیل وجود فرد معلول درخانواده خبر داد.

صفاری درباره آمار  مشمولان معافیت خدمت سربازی به دلیل داشتن فرد معلول در خانواده به خبرنگار ایلنا گفت: براساس طرحی که از چند سال پیش به موقع اجرا گذاشته شده است افرادی که دارای والدین، فرزند یا همسر معلول هستند می‌توانند از خدمت سربازی معاف شوند به شرط آنکه این موضوع به تایید سازمان بهزیستی کشور برسد.

وی با بیان اینکه پس از تایید معلولیت افراد در کمیسیون‌های پزشکی سازمان بهزیستی پرونده‌ای برای این افراد تشکیل داده می‌شود؛ خاطرنشان کرد: همه معلولان نمی‌توانند از معافیت استفاده کنند بلکه معلولانی که شدت معلولیت‌شان شدید و خیلی شدید باشد؛ می‌توانند همسر، فرزند یا پدر خود را از سربازی معاف کنند.

صفاری ادامه داد: شدت معلولیت افراد در شورای معافیت بهزیستی و تحت نظر پزشکان متخصصی که توسط سازمان نظام وظیفه در بیمارستان‌ها انجام خدمت می‌کنند و کارشناسان بهزیستی؛ ارزیابی و اگر شدت معلولیت شدید و خیلی شدید بود؛ فرد به سازمان نظام وظیفه معرفی می‌شود و درنهایت باید در شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه نیز شدت معلولیت مورد تایید قرار گیرد.

معاون دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با تاکید براینکه در استان تهران سالانه حدود 100 نفر به دلیل داشتن "فرزند معلول" از خدمت سربازی معاف می‌شوند، عنوان کرد: در سراسر کشور نیز سالانه حدود 500 نفر به همین دلیل از خدمت معاف می‌شوند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در استان تهران هزار و هشتصد تا 2هزار نفر سالانه به دلیل داشتن "فرد معلول در خانواده" معاف می‌شوند؛ بیان کرد: در کل کشور نیز سالانه حدود 8 هزار تا ده هزار نفر به دلیل وجود فرد معلول در خانواده مشمول معافیت سربازی می‌شوند.

صفاری تصریح کرد: خانواده‌های بیماران روانی مزمن نیز همچون خانواده سایر معلولان می‌توانند تحت شرایط یاد شده از معافیت سربازی برخوردار شوند.

کد N1566989

وبگردی