آفتاب

حمایت شبکه آزمایشگاهی از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران

حمایت شبکه آزمایشگاهی از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران

تهران-ایرنا-مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت: این شبکه در بسته حمایتی مراکز عضو برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی از خرید نمونه خارجی تجهیزاتی که دارای مشابه ساخت ایران هستند حمایت نمی‌کند و خرید تجهیزات آزمایشگاهی که در کشور ساخته می‌شوند در اولویت حمایت قرار دارند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ رضا اسد‌ی‌فرد با اشاره به رشد مطلوب به کارگیری تجهیزات آزمایشگای ساخت ایران در عرصه تحقیقات و پژوهش‌های کشور افزود: ضمن افزایش توانمندی کشور در تولید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران، نگرش خوبی نسبت به استفاده از این تجهیزات ایجاد شده است و این در حالی‌ است که افزایش میزان استقبال از تولیدات این شرکت ها از سوی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشی و آزمایشگاهی، رشد قابل توجه این حوزه را نشان می‌دهد.
وی با بیان این‌که کارشناسانی به طور مستمر نظرات و میزان رضایت خریداران تجهیزات داخلی خریداری شده از نمایشگاه ساخت ایران را ارزیابی می‌کنند، ادامه داد: خوشبختانه سطح رضایت از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل بالاست و ارزیابی‌های صورت گرفته از مراکز استفاده‌کننده از این تجهیزات، کارآیی و بهره‌وری نسبتاً مطلوب تولیدات داخلی در حوزه آزمایشگاهی را نشان می‌دهد.
اسدی‌فرد به ارزیابی مستمر و دریافت بازخورد از خریداران تجهیزات آزمایشگاهی نمایشگاه ساخت ایران اشاره کرد و گفت: به طور میانگین در هر دانشگاهی تعداد مشخصی از تجهیزات تولیدشده توسط شرکت های فناور داخلی در نمایشگاه وجود دارد، که در دانشگاه‌های بزرگ بیش از 100 مورد است که همه در حال فعالیت هستند. البته در تعداد معدودی هم ایراداتی وجود داشته و این ایرادات به شرکت های دانش بنیان منتقل شده است.
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در بسته حمایتی شبکه برای آزمایشگاه‌هایی که عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی هستند، علاوه بر یارانه معمول معاونت علمی و فناوری در نمایشگاه ساخت ایران، 10 درصد حمایت بیشتر برای اعضای شبکه در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: این روش حمایتی برای ترغیب بیش‌تر مراکز به استفاده از تولیدات داخلی انجام می‌گیرد و خریدهای خارجی که با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی صورت می‌گیرد، صرفا مربوط به تجهیزاتی است که نمونه مشابه داخلی ندارند.
علمی**1023**1440
دریافت کننده:ابوالقاسم تیموری** انتشار: گلشن
کد N1566934

وبگردی