آفتاب

پیشرفت ۶۹ درصدی پروژه‌های احداث مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار

پیشرفت ۶۹ درصدی پروژه‌های احداث مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رشد ۴۰ درصدی احداث مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار اعلام کرد: تاکنون پروژه‌های احداث مجتمع‌ها به صورت میانگین ۶۹ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایلنا، سید منصور میرمرادی در تشریح یکی از پروژه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت رسانی به ایثارگران گفت: مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در سراسر کشور در زمین‌هایی به مساحت ۵۹۹ هزار و ۳۷۰ مترمربع و زیربنای ۳۴۴ هزار و ۷۰۱ مترمربع در ۹۳ فاز طراحی و در حال احداث است.

وی در تشریح تاریخچه احداث این مجتمع‌ها خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۴ مطالعات احداث مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توابخشی در بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شد و از سال ۱۳۸۵ به بعد به تناسب میزان جذب اعتبارات در استان‌ها، فازهای طراحی شده به مرحله اجرایی رسید ضمن اینکه مقرر شد ۵۰ درصد اعتبار احداث این مراکز از منابع استان و ۵۰ درصد از منابع ملی و سایر منابع بنیاد تأمین شود که این ابلاغیه با امضای رییس جمهوری به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

معاون توسعه مدیریت بنیاد با اشاره ‌به محدودیت‌های اعتباری برای ساخت و تکمیل مجتمع‌ها ادامه داد: در مجموع کل پروژه‌ها به صورت میانگین ۶۹ درصد پیشرفت داشته و هر سه فاز تعدادی از استان‌ها تکمیل شده و در تعدادی از استان‌ها نیز یک یا دو فاز مورد بهره برداری قرار گرفته و ساخت برخی مجتمع‌ها به دلیل عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز،  از برنامه زمان بندی عقب است.

میرمرادی افزود: از مجموع ۹۳ فاز طراحی و پیش بینی شده تعداد ۵۰ فاز آن به بهره برداری رسیده و ۱۵ فاز در حال اجرا و تکمیل است و تعداد ۱۲ فاز غیرفعال و نهایتاً ۱۶ فاز شروع نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مقایسه تکمیل مجتمع‌ها در زمان‌های مختلف گفت: زیربنای پیش بینی شده پروژه‌ها بالغ بر ۳۴۴ و ۷۰۱ مترمربع است که از سال ۸۶ تا ۹۲، ساخت ۱۰۹ هزار و ۱۶۸ مترمربع در طی ۷ سال به اتمام رسیده و از سال ۹۲ تا شهریور ۹۵، ۸۵ هزار و ۸۱۱ متر مربع تکمیل شده است و به عبارت دیگر در سال‌های ۸۶ تا ۹۲ سالانه ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و در طی سال‌های ۹۲ تا شهریور ۹۵، ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع در مدار ساخت قرار گرفته که نشانگر شتاب، ضرب آهنگ حرکتی و رشد ۴۰ درصدی ساخت مجتمع‌ها در دوره جدید است.

میرمرادی در خصوص تعداد فازهای بهره برداری شده طی این سال‌ها نیز گفت: ۱۷ فاز بین سال‌های ۸۷ تا ۹۲ به بهره برداری رسیده که این تعداد بین سال‌های ۹۲ تا شهریور ۹۵ به ۳۳ فاز رسیده است که از این منظر نیز شاهد رشد بسیار چشمگیری در برنامه ریزی و هدایت پروژه‌ها بوده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت بنیاد در تشریح اعتبارات جذب شده برای ساخت این پروژه گفت: خوشبختانه جذب اعتبارات استانی از سال ۱۳۹۲ به بعد نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته که باید از استانداران محترم که در این موضوع اهتمام داشته‌اند، تشکر کرد.

کد N1566824

وبگردی