آفتاب

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق

اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق

ایرنا نوشت: «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: ارتش این کشور و شرکای جهانی آن باید حتی پس از شکست داعش نیز در عراق باقی بمانند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (شنبه) که برای شرکت در همایش «دفاع ملی ریگان» به کالیفرنیا رفته بود، در سخنانی گفت: آمریکا و ائتلاف آن، باید حضور نظامی خود را در عراق حفظ کنند تا با جابجایی یا احیای داعش مقابله کنیم.

کارتر توضیحی در مورد اینکه ارتش آمریکا باید تا چه زمان و با چه تعداد نیرو در عراق باقی بماند، ارائه نداد.

ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور از 26 مهر ماه عملیات آزادی سازی «موصل» را از دست تروریست های داعش آغاز کرده اند که تاکنون موفقیت هایی نیز داشته اند.

وزیر دفاع دولت اوباما در ادامه سخنانش همچنین به ژنرال بازنشسته «جیمز ماتیس» برای نامزدی تصدی پست وزارت دفاع در دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفت.

ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، از ژانویه سال 2017 میلادی هدایت کاخ سفید را برعهده می گیرد. او در رقابت های انتخاباتی، مخالفت خود را با بسیاری از سیاست های دولت اوباما از جمله در مورد عراق بیان کرده است.

ارتش آمریکا و ائتلاف غربی تحت فرماندهی آن، از سال 2014 با اوج گیری داعش به بهانه مقابله با این گروه تکفیری - تروریستی به عملیات نظامی مشغول بوده و بارها حملاتی علیه نیروهای دولت سوریه و بسیج مردمی عراق داشته اند.

52311

کد N1566819

وبگردی