آفتاب
نگاهی به پرفروش های یک ناشر؛

استیو تولتز، موراکامی و بیگدلی در جمع پرفروش های آبان ماه

استیو تولتز، موراکامی و بیگدلی در جمع پرفروش های آبان ماه

رمان های «جزء از کل» نوشته استیو تولتز، «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشته هاروکی موراکامی، «اندکی سایه» و «ذبیح» از احمد بیگدلی از جمله آثار پرفروش نشر چشمه در آبان ماه بوده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، با بررسی فهرست کتاب های پرفروش نشر چشمه که در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته است، می توان نام کتاب هایی از نویسندگان ایران و جهان را در این فهرست مشاهده کرد.

نکته جالب درباره این فهرست، حضور تعدادی از کتاب هایی است که مدتی چون یک یا چند سال از چاپ شان می گذرد اما هنوز مورد اقبال مخاطبان قرار دارند. در این میان، رمان «جزء از کل» نوشته استیو تولتز نویسنده جوان استرالیایی با ترجمه پیمان خاکسار یکی از این کتاب هاست.

از طرفی دو رمان «اندکی سایه» و «ذبیح» از احمد بیگدلی که به تازگی توسط این ناشر چاپ شده اند هم در فهرست پرفروش های آبان ماه آن قرار دارند. از طرفی رمان «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشته هاروکی موراکامی که چاپ اولش در سال ۹۳ توسط این ناشر چاپ شد، از دیگر پرفروش های ماه گذشته چشمه است. «تاریخ تمام و کمال جهان» هم از جمله کتاب های تازه چاپ چشمه است که طی ماه گذشته چاپ شده و حالا در فهرست پرفروش ها حضور دارد. این کتاب ترجمه ای از رضی هیرمندی است و تاریخ جهان را با زبان طنزی که یک نویسنده کودک از زاویه دید یک بچه مدرسه ای نوشته، روایت می کند.

«تمام نخ» هم از کتاب های ترجمه این نشر است که به تازگی با ترجمه بهرنگ رجبی به چاپ رسیده و ۱۶ قطعه نمایشی طنز را از شل سیلوراستاین در بر می گیرد. این کتاب هم در کنار «انسان و حیوان» صادق هدایت فروش خوبی در آبان ماه داشته است. دو رمان ایرانی «مه» و «بی‌خداحافظی برو» نوشته کامران محمدی و سارا کریم‌زاده هم که طی ماه گذشته توسط این ناشر به بازار نشر معرفی شده اند، توانسته اند در این مدت فروش خوبی داشته باشند.

یکی از کتاب های این ناشر که در آبان فروش بالایی داشته، «جنگ چهره زنانه ندارد» اثر سوتلانا آلکساندرونا الکسیویچ برنده دو سال پیش جایزه نوبل ادبیات است که توسط عبدالمجید احمدی ترجمه شده و خاطرات و روایت‌های زنانی را شامل می‌شود که در جنگ جهانی دوم در ارتش اتحاد جماهیر شوروی علیه آلمان‌ها جنگیدند و در زمان روایت‌شان از خاطرات جنگ از کابوس‌ها و هول و هراس‌هایشان گفته اند.

«گل صحرا» مجموعه‌ خاطره‌ها و اعترافات عجیب زنی از قبایل کوچ نشین افریقا، به قلم کاتلین میلر با ترجمه شهلا فیلسوفی و خورشید نجفی و همچنین رمان ایرانی «نیمه غایب» از حسین سناپور دیگر کتاب های پرفروش آبان ماه چشمه هستند.

«خیام صادق» و  «قلندرنامه» هم دو کتاب پرفروش دیگری هستند که مربوط به ادبیات کلاسیک ایران می شوند.

کد N1566805

وبگردی