آفتاب
رییس شورای استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل :

مقبولیت دولت در سایه رویکردهای عقلانی/ روحانی تنش زدایی را جایگزین هیجان زدگی کرده است

مقبولیت دولت در سایه رویکردهای عقلانی/ روحانی تنش زدایی را جایگزین هیجان زدگی کرده است

اردبیل - ایرنا - رییس شورای استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل گفت: مقبولیت دولت در سایه رویکردهای عقلانی وعملکردهایش افزایش یافته ونتیجه انتخابات هفتم اسفند از منظری دیگر، مهر تاییدی برای اقدامات دولت ونشان دهنده اقبال مردم به رویکرد دولت تدبیر و امید است.

احد ندایی روز یک شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در عرصه اقتصادی کارهای عظیمی در کشور دراین دولت انجام شده است، دولت تلاش خود را برای برطرف کردن شرایط رکود و تورم که خود تا اندازه زیادی نتیجه تحریم های هسته ای و نتیجه بی تدبیری در برنامه ریزی های اقتصادی گذشته بود، به کار گرفت و توانسته درآمد ملی را افزایش و تولید و فروش نفت را از کمتر از یک میلیون بشکه به بیش ازسه میلیون بشکه در روز برساند.
ندایی گفت: تیم اقتصادی دولت به گونه ای عمل کرده که شرایط بازار نیز همزمان با کاهش تورم به سوی بهبود تدریجی حرکت کند و پیشی گرفتن صادرات بر واردات وگشایش بانکی از دیگر دستاوردهای قابل لمس دولت است.
رییس شورای استانی حزب اعتدال و توسعه استان اردبیل با اشاره به عملکرد دولت در سیاست خارجی افزود: دولت عملکرد بسیار مناسبی در سیاست خارجی داشته و تدبیر،عقلانیت وتنش زدایی را جایگزین هیجان زدگی و رفتارهای شتاب زده کرده است.
به گفته وی، در شرایطی که کشور به ناحق هدف تحریم های بین المللی قرار گرفته بود دولت تدبیر و امید توانست شرایط انزوا را از میان برداشته و مشروعیتی نسبی به رفتارهای سیاست خارجی در عرصه بین المللی بدهد.
ندایی بیان کرد: پرونده هسته ای ایران که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی قلمداد می شد، با تلاش تیم سیاست خارجی حل و فصل شده و تهدید ها به فرصت تبدیل و با حفظ حقوق هسته ای ایران و رعایت خطوط قرمز نظام، برنامه هسته ای ایران هم از نظر جهانی مشروعیت بخشیده شده است.
وی اضافه کرد: هر چند برنامه برجام هنوز در مرحله اجرا است و از سوی طرف مقابل نیز بدعهدی هایی صورت گرفته اما نباید فراموش کرد که هر توافقی، برایندی از تجمیع منافع طرف های مذاکره کننده است.
رییس شواری استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل در خصوص فعالیت های سیاسی احزاب در کشور افزود: در دوره های گذشته احزاب و تشکل ها جایگاهی نداشتند اما در دولت روحانی فعالیت سیاسی احزاب قابل مقایسه با دوره قبل نیست این دولت نشان داده که علاقه بسیاری به فعالیت احزاب و تشکل ها در عرصه های سیاسی داشته و شرایط مطلوبی را در راستای مشی اعتدالی برای احزاب بوجود آورده تا احزاب وتشکل ها بتوانند با تعامل بیشتر به فعالیت بپردازند.
ندایی با بیان اینکه احیای خانه احزاب پس از نزدیک به 10 سال یکی از کارنامه های خوب دولت تدبیر و امید است، افزود: موفقیت هر برنامه ای منوط به مهیا بودن شرایط اجرای آن است، باید منصفانه گفت که همه آنچه دولت برای برنامه ریزی و اجرای آن نیاز داشت در شرایط خاص سیاسی و اقتصادی که در سال های گذشته تجربه کرده ایم، مهیا نبود و علیرغم شرایط دشوار داخلی و خارجی توانسته به موفقیت هایی دست یابد که برخی آن را امکانپذیر نمی دانستند.
ندایی اضافه کرد:احزاب، مدارس دموکراسی هستند و بار مسوولیت سنگین تربیت سیاسی ملت را بر دوش دارند که در این مدارس افراد تعامل با دیگران ، فراتر رفتن از خواسته های فردی و تمکین در تقابل با رای اکثریت، توجه به افکار عمومی و عقاید دیگران، بالا بردن ظرفیت ها و قبول مسوولیت را می آموزند.
رییس شواری استانی حزب اعتدال وتوسعه استان اردبیل با بیان اینکه گفت و گو ونقد پذیری باعث رشد وبالندگی است، افزود: احزاب و تشکل های سیاسی این استان با حفظ مواضع خویش تعامل خوبی برای بهبود وضعیت موجود دارند.
وی همچنین تاکید کرد که با وجود موفقیت های دولت در عرصه سیاسی واقتصادی، اطلاع رسانی در این زمینه ها ضعیف عمل کرده و از ابتدای آغاز به کار خود با تکیه بر اینکه مردم بهترین داورهستند تلاش درخور توجهی برای اطلاع رسانی عملکرد خود در رسانه های مختلف نداشته و با اینکه دولت در زمینه های مختلف عملکرد بسیار قوی داشته هیچ گاه نگاه تبلیغاتی برای ارائه عملکرد خود ندارد.
مصاحبه : یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
کد N1566703

وبگردی