آفتاب

از شارژرهای ارزان‌قیمت غیر اپل استفاده نکنید

از شارژرهای ارزان‌قیمت غیر اپل استفاده نکنید

طبق تحقیقات جدید انجام شده، شارژرهای دستگاه‏های شرکت اپل که ازسوی شرکت‌های متفرقه تولید می‏شوند، با وجود قیمت ارزان‌تر نسبت به شارژرهای ...

آی تی ایران:طبق تحقیقات جدید انجام شده، شارژرهای دستگاه‏های شرکت اپل که ازسوی شرکت‌های متفرقه تولید می‏شوند، با وجود قیمت ارزان‌تر نسبت به شارژرهای اورجینال اپل، به هیچ عنوان امن نیستند و برای کاربران این محصولات پیشنهاد نمی‏شوند.

 

موسسه استانداردهای تجارت، The Chartered Trading Standards Institute که به‌طور اختصار CTSI نام دارد، یک شرکت انگلیسی است که استانداردهای تجارت در مشاغل مختلف را معرفی می‏کند. طبق گزارش روز جمعه BBC، این شرکت به تازگی 400 شارژر جعلی محصولات اپل را آزمایش کرده و اعلام کرد: تنها سه عدد از شارژرها، از محصول در برابر شوک الکتریکی محافظت کرد. آزمایش دیگری روی محصولات دسته دوم فروشگاه‏های انگلیسی نشان می‌داد که بیشتر محصولات الکتریکی موجود در این فروشگاه‌ها با استانداردهای کشور انگلستان سازگار نیستند. به عبارتی، با در نظر گرفتن خطر احتمالی، شارژرهای جعلی می‌تواند دودمان مصرف کننده را به باد دهد.

مدیرعامل شرکت CTSI, در بیانیه‏ای در وب‌سایت «Trading Standards» اعلام کرد استفاده از محصولات دسته دوم یا محصولات الکتریکی جعلی می‏تواند به بهای خانه یا حتی جان کسی تمام شود. وی به شدت استفاده از این‌گونه وسایل را منع کرد. شرکت اپل به‌تازگی پرونده‏ای قضایی علیه شرکتی مطرح کرده است که ظاهرا شارژرهای جعلی محصولات اپل را تولید می‏کرده است. اپل استفاده از این‌گونه لوازم جانبی بی‌هویت را منع و اعلام کرد که استفاده از این‌گونه وسایل می‏تواند بسیار خطرناک باشد. طی این پرونده قضایی، اپل اعلام کرد که بیش از 90 درصد شارژرهای اپل و دیگر محصولات جانبی که در آمازون به فروش می‏رسد تقلبی است.

کد N1566576

وبگردی