آفتاب
خبر

هند علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در میدان‌گازی فرزاد B

هند علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در میدان‌گازی فرزاد B

وزیر نفت وگاز طبیعی هند با اشاره به علاقه‌مندی این کشور برای سرمایه‌گذاری در چابهار گفت: هند در صورت فراهم بودن شرایط، علاقه‌مند به ...

تسنیم:وزیر نفت وگاز طبیعی هند با اشاره به علاقه‌مندی این کشور برای سرمایه‌گذاری در چابهار گفت: هند در صورت فراهم بودن شرایط، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در ایران و آماده شرکت درطرح توسعه میدان گازی فرزاد B است. غلامحسین شافعی سرپرست هیات اقتصادی ایران درنشست اقتصادی ایران و هند در دهلی نو اظهار کرد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و هند در چابهار می‌تواند گام مهمی در توسعه روابط تجاری و بازرگانی بین دوکشور باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سطح مبادلات تجاری و بازرگانی ایران و هند را باتوجه به ظرفیت دو کشور بسیار ناچیز دانست و تصریح کرد: این مبادلات در درازمدت می‌تواند به 30 میلیارد دلار افزایش یابد. ایران با داشتن ذخایر عظیم انرژی شریک مطمئنی برای تامین انرژی هند است. وی افزود: این کشور با رشد اقتصادی بالای 7 درصد به‌زودی به سومین مصرف‌کننده بزرگ انرژی تبدیل می‌شود. با امضای ترانزیت سه جانبه ایران، هند و افغانستان در سفر خرداد نخست‌وزیرهند، ایران می‌تواند به قطب حمل ونقل منطقه تبدیل شود. دارمندرا پردهان وزیر نفت وگاز طبیعی هند نیز در این نشست گفت: ایران و هند در دوران جدید می‌توانند به سرعت روابط دوجانبه را در زمینه نفت وگاز توسعه دهند. وی با اشاره به علاقه‌مندی هند برای سرمایه‌گذاری در چابهار گفت: هند در صورت فراهم بودن شرایط علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری در ایران و آماده شرکت درطرح توسعه میدان گازی فرزاد B است.

کد N1566492

وبگردی