آفتاب

تذکر برای روضه خوانی در جشن های دهه فجر

تذکر برای روضه خوانی در جشن های دهه فجر

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با انتقاد از آنچه که روضه خوانی و نوحه سرایی در جشن های پیروزی انقلاب اسلامی طی روزهای دهه فجر نامید؛ گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور افراط و تفریط های بی مورد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو روز شنبه در شورای اجرایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان اظهار کرد: دهه فجر عید بزرگ انقلاب اسلامی ایران است و ویژه برنامه های مرتبط با آن هم باید نشانه های شادی و جشن را به همراه داشته باشد اما در مواردی دیده شده که در این جشن ها روضه خوانی می شود و این با روح برگزاری مراسم همخوانی ندارد.
وی بر لزوم نگاه تیزبینانه تر برای تبیین ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران باید به عنوان حادثه بزرگ زمان معاصر به یک مکتب انقلابی تبدیل و دهه فجر باید زمینه ساز تمدن اسلامی در دنیا شود.
استاندار گلستان افزود: دشمنان تلاش بسیاری کرده اند تا مانع تبدیل شدن انقلاب اسلامی به یک مکتب تاریخ ساز و فراگیر جهانی شوند اما بی شک انقلاب ایران مدل احیای انقلابی گری است که با راز و رمز اسلام، روحانیت و امام باید در دهه فجراستمرار و استحکام یابد.
صادقلو ادامه داد: یکی دیگر از اهدافی که در برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب باید به آن توجه شود، پرهیز از جناح بازی و سیاسی کردن این جشن ها و عید بزرگ انقلاب است.
وی ادامه داد: دهه فجر بزرگترین تحول تاریخ اسلام است که ملت ایران در سایه وحدت، همدلی، خودباوری و خدامحوری توانست رژیم شاهنشاهی را نابود و ظلم ستیزی را به بشریت بیاموزد.
صادقلو با یادآوری اقدامات زیاد و خوب انجام شده پس از پیروزی انقلاب در کشور گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای افزایش بصیرت مردم و وحدت هر چه بیشتر مردم و مسوولان است.
3091 /6203
* خبرنگار : میثم محسنی **انتشاردهنده: مهدی کرمانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا گلستان» دنبال کنید. irnagolestaan@
کد N1566345

وبگردی