آفتاب
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

طرح همیاران نماز از سال آینده در تمامی مدارس سراسر کشور اجرا می شود

طرح همیاران نماز از سال آینده در تمامی مدارس سراسر کشور اجرا می شود

زاهدان - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: طرح همیاران نماز از سال آینده در تمامی مدارس کشور اجرا می شود که به همین منظور امسال بیش از 20 هزار مدیر مدرسه تحت عنوان طرح مبین در راستای چگونگی تشکیل همیاران نماز آموزش های لازم را فرا گرفتند.

محمود مظفر روز شنبه در حاشیه برگزاری همایش استانی نماز در زاهدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح همیاران نماز از سال گذشته به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده که برخی از مدارس استانها این طرح را به خوبی اجرا کرده اند.
وی ادامه داد: این طرح قرار است از سال آینده به طور همزمان در تمامی مدارس سراسر کشور اجرا شود و مدیر هر مدرسه باید یک گروه همیار نماز تشکیل دهد.
وی بیان کرد: همچنین در این طرح در نظر گرفته شده تا از بین دانش آموزان هر مدرسه چند نفر به عنوان همیاران نماز انتخاب و مشکلات و نواقصی که در نحوه ی اجرای نماز جماعت در مدرسه وجود دارد را بررسی و با کمک مدیر مدرسه برطرف کنند.
وی افزود: آموزش های خاصی به همیاران نماز در مدارس از سوی مدیران داده می شود تا این افراد بتوانند بین مدرسه و مسجد پیوند برقرار کنند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: تا زمانی که همه ی افراد نسبت به نماز احساس مسئولیت نکنند ما شاهد بروز مشکلاتی در سطح جامعه خواهیم بود.
مظفر همچنین با اشاره به تفاهم نامه ای که بین ستاد اقامه نماز کشور با ادارات و سازمان های دولتی در زمینه ترغیب و تشویق کارکنان به برپایی نماز جماعت بسته شده است اظهار داشت: این ستاد در ابتدای هر سال با ادارات و سازمان های دولتی تفاهم نامه ای در حدود 8 تا 10 بند امضا می کند که آن اداره یا سازمان براساس ظرفیت هایی که در اختیار دارد چه کارهایی را می تواند در این زمینه انجام دهد.
وی تصریح کرد: در این تفاهم نامه در مورد چگونگی ارائه آموزش به کارکنان و خانواده هایشان و تامین تجهیزات سخت افزاری از سوی مدیران سازمان ها و ادارات برای تجهیز نماز خانه ها مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ستاد اقامه نماز پایان هر سال اقدامات و کارهایی را که سازمان ها و ادارات دولتی در زمینه تجهیز نمازخانه ها و میزان فعالیت هایی را که در راستای ترویج نماز جماعت انجام دادند را مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی خاطر نشان کرد: به میزان فعالیت هایی که مدیران دستگاه های دولتی در زمینه تشویق و ترغیب کارکنان خود به فریضه مهم نماز انجام داده اند مورد تشویق یا تذکر قرار می گیرند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: بیشترین کمک این ستاد به ادارات و سازمان های دولتی در زمینه ترویج و ترغیب کارکنان به نماز جماعت این است که قوانین و آئین نامه هایی را در هیات دولت مصوب کرده تا مدیران دستشان نسبت به امکاناتی که در اختیار دارند در راستای گسترش فرهنگ نماز هزینه کنند و در این رابطه با هیچ مشکلی روبه رو نشوند.
مظفر اظهار داشت: یکی از مواردی که در تفاهم نامه ها آمده و اعتبار هم در نظر گرفته شده این است که همه ی دستگاه ها موظفند از کسانی که در زمینه ترویج نماز فعال هستند تقدیر کنند.
وی همچنین در باره وضعیت نماز در ادارات و سازمان های دولتی افزود: وضعیت نماز در ادارات و سازمان های دولتی کشور به دلیل عدم حضور مسئولان و کارکنان در نماز جماعت، متوسط است.
وی بیان کرد: متاسفانه برنامه های آموزشی ما طوری طراحی نشده که کارکنان به هنگام نماز کارشان را تعطیل کنند.
وی خاطر نشان کرد: وضعیت نماز در ادارات و سازمان های دولتی در سیستان و بلوچستان با توجه به اقداماتی که در 2 سال اخیر انجام شده روند رو به رشدی دارد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1566322

وبگردی