آفتاب
نماینده مجلس شورای اسلامی:

دستاورد اجلاس اوپک اثرات مثبت اقتصادی برای ایران است

دستاورد اجلاس اوپک اثرات مثبت اقتصادی برای ایران است

زاهدان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستاورد اجلاس اوپک با افزایش سهم صادرات نفت اثرات مثبت اقتصادی برای ایران به همراه دارد.

محمد نعیم امینی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دستاورد در شرایط کنونی حاکم بر بازار نفت با دیپلماسی فعال زنگنه وزیر نفت کشور موفقیت مهم برای جمهوری اسلامی محسوب می شود.
وی ادامه داد: ایران در این دستاورد توانست با وجود پس رفت های قابل توجه در زمینه تولید نفت در سالیان گذشته خیلی زودتر از پیش بینی ها خود را به آن سطح مورد نظر برساند.
نماینده مردم شهرستان های ایرانشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با رایزنی و دیپلماسی فعال کشور به ویژه تیم وزیر نفت این دستاورد بزرگ به دست آمد گفت: بزودی اثرات این موفقیت در کشور مشاهده خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت برجام گفت: باید در نظر بگیریم که اگر ما برجام را نداشتیم الان با چه وضعیتی روبه رو بودیم به طوری که ضمن تولید نفت کمتر از مقدار کنونی، با بسته شدن بازارها بر روی کشور اگر نفتی فروخته می شد معادل آن را نمی توانستیم دریافت کنیم.
وی با بیان اینکه برجام یک توافق بین المللی است گفت: تحریم آمریکا یک بدعهدی محسوب می شود اما باید در نظر گرفت که بسیاری از موارد این تحریم ها برابر تعهد این کشور اجرایی نخواهد شد.
وی افزود: مصوبه اخیر سنای آمریکا علیه ایران با توجه به حسن نیت جمهوری اسلامی علامت صحیح نبود اما با توجه به تعهد این کشور مواردی که هسته ای ایران مورد تحریم واقع شده یقینا این دولت موظف به اجرای این تعهدنامه بین المللی است.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه قسمت اعظم و عمده رشد اقتصادی کشور به صنعت نفت و پتروشیمی بر می گردد گفت: دستاورد اجلاس اوپک با گشایش ایجاد شده در ماه های آینده اثرات مثبت بر بهبود شاخص های دیگر کشور نشان خواهد داد.
به گزارش ایرنا اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند. پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
بنا بر توافق اوپک ایران تولید نفت خود را در ماه ژانویه سال ٢٠١٧ میلادی از رقم سه میلیون و ٧٠٧ هزار بشکه در روز آغاز خواهد کرد و به تدریج روزانه ٩٠ هزار بشکه به این رقم می افزاید.
استان سیستان و بلوچستان دارای هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) 2 نماینده، زاهدان 2 نماینده، خاش یک نفر، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نفر، سراوان(سراوان، سیب سوران مهرستان) یک نفر و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نفر است.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1566311

وبگردی