آفتاب
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

تربیت دینی دانش آموزان با همکاری حوزه های علمیه با جدیت دنبال شود

تربیت دینی دانش آموزان با همکاری حوزه های علمیه با جدیت دنبال شود

قم- ایرنا- مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارت آماده همکاری با حوزه های علمیه است تا تربیت دینی دانش آموزان با جدیت دنبال شود.

به گزارش ایرنا، مسعود شکوهی روز شنبه در نخستین نشست جامعه الزهرا و وزارت آموزش و پرورش با موضوع مشاوره و روانشناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا قم افزود: همکاری نزدیک این دو نهاد نقش مهمی در هدایت تحصیلی دانش آموزان و بهداشت روان آنان دارد.
وی اضافه کرد: از این رو می توان با همکاری های متقابل و برنامه ریزی در این حوزه نگاه دینی به مسائل روحی و روانی دانش آموزان را ارتقا بخشید همچنین تربیت اخلاقی در نظام آموزش و پرورش یکی از مهمترین مباحث است که در حوزه های علمیه به آن توجه بسیاری شده است.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به توانمندی حوزه های علمیه در جذب دانش آموزان اشاره کرد و گفت: حوزه‌های دینی باید ظرفیت ‌های خوب برای تقویت دانش ‌آموزان داشته باشند از این رو باید با شناسایی استعداد های دانش آموزان و جذب آنان در حوزه های مختلف برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به تاکید دین اسلام در حوزه روانشناسی افزود: شناخت انسان منجر به شناخت جلوه های عظمت خداوند می شود از این رو تعلیم و تربیت و مباحث روانشناسی به شناخت انسان کمک بسزایی می کند.
شکوهی ادامه داد: هدایت تحصیلی دانش ‌آموزان باید برگرفته از مباحث روانشناسی و تربیت دینی در بخش های مختلف صورت بگیرد تا دانش آموزان بتوانند در رشته های مختلف حوزه به تحقیق و پژوهش بپردازند.
وی تصریح کرد: باید معضلات در جامعه شناسایی شود تا بتوان با تعلیم و تربیت دانش آموزان به روش های صحیح باعث کاهش مشکلات شویم .
شکوهی به نقش مشاوران در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از مباحث روانشناسی و زبان هنر توانمندی های دانش آموزان مورد بررسی قرار گیرد تا نخبگان بتوانند در بدنه های حوزه های علمیه جذب شوند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین نقش مسئولان حوزه های علمیه در این حوزه سنگین است از این رو نیازمند همکاری های بیشتر برای تعلیم و تربیت دانش آموزان و کاهش مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه هستیم.
نخستین نشست مشترک جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش و پرورش با موضوع «مشاوره و روان‌شناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی» از روز شنبه به مدت دو روز در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) آغاز شد.
این نشست با هدف «آموزش مشاوران آموزش و پرورش»، «شناساندن و تبیین جایگاه و ظرفیت جامعه الزهرا (س) به منظور زمینه‌ سازی برای انتخاب آگاهانه رشته‌ های علوم اسلامی از سوی دانش‌آموزان»، «اصلاح ذهنیت درباره حوزه‌ها» و «جذب استعدادهای برتر در تحصیل علوم حوزوی» ترتیب یافت.
مولفه های خانواده سالم و مباحث مرتبط با روان‌ شناسی شخصیت و باید و نباید های مشاوره از دیدگاه اسلام در کارگاه های تخصصی مورد بررسی قرار می‌ گیرد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشاردهنده: جعفر مسلمی
کد N1566307

وبگردی