آفتاب

چهار هزار و 353 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های ملی در خراسان رضوی هزینه شد

چهار هزار و 353 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های ملی در خراسان رضوی هزینه شد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای اجرای پروژه های ملی در این استان چهار هزار و 353 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد مقدوری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این حجم اعتبار برای اجرای پروژه های ملی در بخشهای آبرسانی، برقرسانی، گازرسانی، توسعه مخابرات و حمل و نقل هزینه شده است. تا پایان سال مالی 95 - 96 نیز پنج هزار و 259 میلیارد ریال دیگر برای اجرای پروژه های خراسان رضوی در همین بخشها هزینه می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس در مجموع برای اجرای پروژه های ملی در پنج حوزه خدماتی خراسان رضوی 9 هزار و 612 میلیارد ریال اعتبار جذب و هزینه می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین هزینه اجرای پروژه های ملی مخابراتی در این استان را از ابتدای امسال تاکنون هزار و 210 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال دو هزار و 477 میلیارد ریال در این بخش هزینه شود.
وی گفت: در حوزه حمل و نقل نیز از ابتدای امسال تاکنون 844 میلیارد ریال در خراسان رضوی هزینه شده و تا پایان سال 223 میلیارد ریال دیگر نیز در این بخش هزینه می شود.
مقدوری افزود: همچنین در بخش پروژه های استانی اجرا و بهره برداری از 502 پروژه هدفگذاری شده است که تا اسفند آتی 200 پروژه و بقیه تا پایان تیر ماه سال آینده به بهره برداری می رسند.
وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای اجرای پروژه های استانی نیز 25 هزار و 600 میلیارد ریال است که در طول سالهای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین به سفر اخیر ریاست جمهوری به مشهد اشاره و بیان کرد: در چارچوب این سفر نیز پروژه های مهمی در مشهد به بهره برداری رسید که از مهمترین آنها می توان به آبرسانی از سد ارداک به مشهد و تصفیه خانه خین عرب اشاره کرد.
وی در ادامه وضعیت پروژه های خدماتی شهری را در مشهد نیز مطلوب توصیف و بیان کرد: در این چارچوب و در بخش فضای سبز حدود 1800 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری پیش بینی شده که تاکنون از مجموع 36 پارک 15 مورد آن به بهره برداری رسیده است.
مقدوری افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری کامل از پروژه های حوزه فضای سبز مشهد امسال با افزایش یک متر به سرانه فضای سبز این کلانشهر میزان سرانه به 13 متر افزایش یابد.
وی ادامه داد: بهره برداری از کارخانه کمپوست هزار تنی مشهد با هزینه 150 میلیارد ریال از دیگر پروژه های خدماتی است که تا قبل از پایان امسال به بهره برداری می رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به پیشرفت 80 درصدی بازنگری طرح احیای بافت فرسوده مشهد نیز اشاره و بیان کرد: تداوم احیای محدوده 330 هکتاری بافت فرسوده مشهد بعد از انجام بازنگری با هدف مرتفع شدن مشکلات آن از مطالبات اصلی در این کلانشهر است.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
کد N1566266

وبگردی