آفتاب

سند همکاری موسسه رازی و کره جنوبی برای تولید واکسن جدید طیور امضا شد

سند همکاری موسسه رازی و کره جنوبی برای تولید واکسن جدید طیور امضا شد

کرج - ایرنا - سند همکاری مشترک موسسه رازی و کشور کره جنوبی برای تولید مشترک واکسن های طیور عصر شنبه در محل این موسسه در کرج به امضاء رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس موسسه سرم سازی رازی در مراسم امضاء این سند همکاری مشترک، گفت: تولید مشترک واکسن های جدید طیور با همکاری شرکت کره ای kbnp و بخش خصوصی فصل جدیدی در همکاری های بین المللی و افزایش تولید و کاهش واردات واکسن است.
دکتر حمید کهرام افزود: موسسه رازی با نزدیک به یک قرن تجربه در رابطه با تولید واکسن ها و فراورده های بیولوژیک یکی از معتبر ترین موسسات تحقیقاتی و تولیدی در منطقه و جهان است.
وی ادامه داد: این موسسه با بیش از سه میلیارد دز واکسن در زمینه های مختلف انسانی، دامی و طیور از بی نظیر ترین موسسات تولیدی واکسن در جهان است.
دکتر کهرام گفت: ریشه کنی بیماری فلج اطفال در سال های اخیر یکی از افتخارات این موسسه محسوب می شود که افزایش تعاملات بین المللی و انتقال فناوری، افزایش سطح تحقیقات و انتقال تولید به بخش خصوصی از اهم اقدامات موسسه است.
وی افزود: در این رابطه موسسه سرم سازی رازی در نظر دارد با استفادهه از قراردادهای مشترک با شرکت های بزرگ بین المللی به اشکال مختلف تولید مشترک، برند مشترک، انتقال فناوری و روش های دیگر نسبت به توسعه فناوری و تولید مشترک در ایران و سایر کشورهای علاقمند اقدام کند.
کهرام اضافه کرد: با توجه به جایگاه صنعت طیور در کشور که دومین صنعت پس از نفت است و بنا به توجه بازار بزرگ داخل ایران تولید واکسن های جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی گفت: سند همکاری با این شرکت کره جنوبی منعقد شده و سرآغاز همکاری های علمی، فناوری و تولیدی خواهد بود.
1535/6155نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1566234

وبگردی