آفتاب

معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری:روحانیون نسبت به مسائل عمومی جامعه حساس باشند

معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری:روحانیون نسبت به مسائل عمومی جامعه حساس باشند

بوشهر- ایرنا- معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری گفت: روحانیون باید علاوه بر اهتمام ویژه نسبت به مسائل عمومی جامعه در همه عرصه های دفاع از نظام و دین حضور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی روز شنبه در نخستین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی در بوشهر افزود: روحانیون در هر جایی که اشکال و ایرادی می‌بینند باید آن را به صورت صحیح بیان و برای حل آن تلاش کنند.
وی بیان کرد: حوزه انقلابی نمی‌تواند نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشد و در این عرصه تلاش عالمانه و فقیهانه ضروری است.
مروی پاسخگویی را از وظایف مهم روحانیت دانست و گفت: پاسخ ها پیرامون مسائل مختلف باید فقیهانه و همراه با بصیرت و تحلیل صحیح باشد.
معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت دشمن شناسی از سوی روحانیت یادآور شد: چنانچه یک روحانی دشمن‌شناس نباشد نمی‌ تواند مردم را برای مقابله با دشمن توجیه کند.
مروی ادامه داد: دفاع عقلانی و منطقی از مبانی انقلاب نیز وظیفه مهم برای روحانیت است که تلاش در این عرصه مقابله اساسی با پدیده دین گریزی است.
وی همچنین با اشاره به جایگاه رفیع روحانیت استان بوشهر افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر مناسبی درباره علمای استان بوشهر دارند و این استان با بهره گیری از علمای برجسته خود دارای جایگاه علمی و دینی ارزشمندی است.
وی با بیان اینکه علامه بلادی و دیگر علمای استان بوشهر از افتخارات جامعه روحانیت هستند گفت: نگاه برجسته رهبر انقلاب به دینداری مردم استان بوشهر خود جلوه گر تلاش های شایان حوزه‌های علمیه و عالمان دینی در این استان است.
مروی با تاکید بر اینکه روحانیت در طول تاریخ دارای اعتبار بالایی بوده است، افزود: علمای دین و بویژه شیعه تنها به نوشتن اکتفا نمی ‌کنند و در طول تاریخ هر جایی که تهدید برای جان و مال و ناموس مردم وجود داشته، وارد عمل شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: دشمن در تلاش برای از بین بردن عالمان دینی و روحانیت با هدف جدایی روحانیت از انقلاب است که در صورت تحقق این امر انقلاب و روحانیت هر دو صدمه می بینند.
مروی یادآور شد: اگر یک روحانی گمنام در گوشه‌ ای حرفی را بر خلاف نظام و انقلاب به زبان آورد، دشمن او را به عنوان عالم برجسته دینی معرفی می کند.
وی ادامه داد: دشمن بخوبی درک کرده که با جدایی بین روحانیت و نظام مرگ هر دو را رقم زده است ولی این هدف شوم آنها با بصیرت بالای روحانیت هیچ وقت حاصل نخواهد شد.
نخستین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی روز شنبه با حضور شماری از، روحانیون، علما و اندیشمندان ملی و استانی در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار شد.
آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال 1291 هجری قمری در بوشهر متولد و درسال 1331به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.
ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتابهای آیت الله بلادی بوشهری است.
همچنین آیت الله بلادی از علمایی بوده که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می گرفته است.
7212/6043 /1484
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اصغر رضاخانی
کد N1566215

وبگردی