آفتاب

نشست مشترک جامعه الزهرا و وزارت آموزش و پرورش در قم آغاز شد

نشست مشترک جامعه الزهرا و وزارت آموزش و پرورش در قم آغاز شد

قم - ایرنا - نخستین نشست مشترک جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش و پرورش با موضوع «مشاوره و روان‌شناسی از دیدگاه آموزه‌های دینی» از روز شنبه به مدت دو روز در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) در قم آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر جامعه الزهرا(س) در این همایش با بیان این که 52 هزار طلبه خواهر از این نهاد علمی فارغ التحصیل شده اند گفت: این بانوان از نقاط مختلف کشور جذب شده بوده اند که در سطح های مختلف علمی تحصیل کرده اند.
حجت الاسلام سید سجاد هاشمیان افزود: 10 درصد این طلبه ها از طریق آزمون های جامعه الزهرا(س) جذب شده و مشغول به تحصیل شده اند.
وی افزود: آموزش مهمترین امری است که باید همه قشرها به سمت آن گرویده شوند چرا که انبیای الهی نیز برای رسیدن انسان به کمال، تعالیم و آموزش هایی را ارائه کرده اند تا انسان بتواند برای رسیدن به جایگاه بندگی تعلیم و تربیت ببیند.
وی از همکاری متقابل با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این نهاد دینی، برنامه های آموزشی و فرهنگی را با همکاری وزارت آموزش و پرورش دنبال می کند.
وی ابراز امیدواری کرد: این همکاری ها ادامه داشته باشد و شاهد تحصیل دانش آموزان و نوع نگرش آنان به رشته های حوزوی باشیم.
هاشمیان به تاریخچه تاسیس جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: این مجموعه با دستور امام راحل برای تربیت دینی طلبه های خواهر در رشته های مختلف تاسیس شده است و امروز نیز زیر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، طلبه ها مشغول به تحصیل هستند.
این نشست با هدف «آموزش مشاوران آموزش و پرورش»، «شناساندن و تبیین جایگاه و ظرفیت جامعه الزهرا(س) به منظور زمینه‌ سازی برای انتخاب آگاهانه رشته‌ های علوم اسلامی از سوی دانش‌آموزان»، «اصلاح ذهنیت درباره حوزه‌ها» و «جذب استعدادهای برتر در تحصیل علوم حوزوی» آغاز شد.
مولفه‌ های خانواده سالم و مباحث مرتبط با روان‌ شناسی شخصیت و باید و نبایدهای مشاوره از دیدگاه اسلام در کارگاه های تخصصی این نشست مورد بررسی قرار می‌ گیرد.
در این همایش آیت الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی سیاست گزاری حوزه های علمیه و مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش سخنرانی کردند.
8138 / 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1566166

وبگردی