آفتاب

هندوستان سومین کشور صاحب انرژی خورشیدی

هندوستان سومین کشور صاحب انرژی خورشیدی

همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در ماه سپتامبر در جنوب هندوستان افتتاح شد و در حال حاضر به عنوان سومین کشور صاحب انرژی خورشیدی بخش مهمی از انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، این نیروگاه که 648 مگاوات ظرفیت دارد، با استفاده از 2.5 مولفه فتوولتاییک ساخته شده که در زمینی به مساحت 10 کیلومتر مربع نصب شده است.

این نیروگاه در طول 8 ماه با بودجه‌ای معادل 662 میلیون دلار در منطقه کاموتی واقع در استان تامیل نادو در جنوب هندوستان راه‌اندازی شده است. ظرفیت این نیروگاه رکورد قبلی را که 550 مگاوات بود و به یک نیروگاه با دو سایت مستقل در آمریکا اختصاص داشت، شکست.

این نیروگاه دولت هند را یک گام دیگر به اهداف آن در رابطه با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، نزدیک‌تر کرد. در ابتدا دولت این کشور با راه‌اندازی پروژه National Solar Mission هدف اصلی خود را تا سال 2022 میلادی، دستیابی به 20 گیگاوات توان الکتریکی با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی تعریف کرد. اما در سال 2015 آن را تغییر داد و مقرر شد تا آن زمان به 100 گیگاوات توان خورشیدی دست یابد.

در سال 2012 استان تامیل نادو با وجود این که نتوانست به اهداف تعریف شده برای آن دست یابد، نیروگاه‌هایی را راه‌اندازی کرد که 3 هزار مگاوات از توان الکتریکی مورد نیاز هندوستان را تامین کردند.

کشور هند با راه‌اندازی این نیروگاه جدید قصد دارد تا سال 2017 میلادی به سومین کشور فعال در بازار انرژی خورشیدی پس از چین و آمریکا تبدیل شود.

کد N1566153

وبگردی