آفتاب

آتش جنگل صفی آباد مینودشت مهار شد

آتش جنگل صفی آباد مینودشت مهار شد

گرگان -ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که با حضور گروه های اعزامی و همکاری آنان با دیگر نیروهای حاضر در منطقه ،آتش سوزی جنگل صفی آباد شهرستان مینودشت واقع در شرق استان ظهر شنبه مهار شد.

ابوطالب قزلسفلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: هم اینک جنگلبانان این اداره کل در تمامی شهرستان های درگیر با آتش سوزی جنگل ها طی روزهای اخیر، در آماده باش کامل هستند.
به گفته وی؛ 150 هکتار از عرصه های جنگلی در 21 نقطه از شهرستان های گالیکش، مینودشت، کلاله، رامیان، علی آباد، گرگان و کردکوی در پنج روز اخیر دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: حریق در عرصه های جنگلی بیشتر کف جنگل، لاشه برگ ها و علف های هرز را سوزانده و به درختان سبز و زنده کمتر آسیب وارد شده است.
قزلسفلو، آتش زدن علف های هرز اراضی نزدیک جنگل، برافروختن آتش از سوی دامداران و گردشگران و سهل انگاری در خاموش کردن آن و باد و طوفان شدید روزهای اخیر را از جمله عوامل اصلی بروزو گسترش آتش در عرصه های جنگلی استان بیان کرد.
وی با قدردانی از همکاری پرسنل لشکر 30 پیاده گرگان، نیروهای مردمی، بسیجیان، مسئولان شهرستان های درگیر حریق و جنگلبانان منابع طبیعی، خواست که افراد با توجه به برگ فراوان جمع شده در پایه درختان از روشن کردن آتش در این عرصه ها خودداری و در صورت ایجاد آن ، قبل از ترک محل از خاموش بودن بقایای آتش اطمینان حاصل کنند.
به گفته وی؛ طبق قانون عامل انسانی بوجود آورنده حریق در جنگل ها مجرم بوده و با وی به عنوان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
وی همچنین از هم استانی ها درخواست کرد که در صورت مشاهده تخلف در عرصه های منابع طبیعی از جمله بروز آتش سوزی برای مقابله با آن در اسرع وقت به شماره 1504 گزارش کنند.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای 452 هزار هکتار عرصه جنگلی می باشد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار : پری سالارنیا
کد N1566134

وبگردی