آفتاب
سفیر کودکان در ایران:

آموزش های مهد کودک ها متناسب با سن کودکان نیست

آموزش های مهد کودک ها متناسب با سن کودکان نیست

بیرجند- سفیر کودکان در ایران گفت: بیشتر آموزش های بهزیستی در مهد کودک ها، متناسب با سن کودکان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رحماندوست پیش از ظهر شنبه در همایش کودک آزاری در بیرجند بیان کرد: کودکان در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه نقش خانواده ها در تربیت و رفتارهای کودکان بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر خانواده ها درست و شادمانه رفتار کنند، هرگز کودک آزاری اتفاق نمی افتد.

رحماندوست با اشاره به آسیب های اجتماعی کودکان، بیان کرد: مهم ترین راه پیشگیری از سوء رفتارهای کودکان دادن اعتماد به نفس به آن ها است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه کنونی اعتماد به نفس کودکان مورد توجه قرار نمی گیرد، گفت: تمام بدبختی های مملکت ناشی از احساس تکبر و غرور افراد است.

سفیر کودکان در ایران ادامه داد: باید در راستای سیراب کردن کودکان به لحاظ فکری و عاطفی در بسترخانواده تلاش شود تا به هر لبخندی پاسخ مثبت ندهند.

وی با بیان اینکه  از نوک انگشتان کودکان انرژی مضاعفی ساطع می شود، گفت: والدین باید انگشتان بچه ها را گرفته و برایشان قصه گویی کنند.

فرهنگ دینی به زبان کودکان ترجمه و به آن ها آموزش داده شود

رحماندوست اظهار کرد: یادگیری کودکان از آسیب ها و روش های پیشگیری نیازمند مفاهیم آموزشی نیست چراکه محبت به فرزندان نقش موثرتری نسبت به این مفاهیم دارد.

وی با اشاره به آموزش های کودکان در مهد کودک ها بیان کرد: بیشتر آموزش های بهزیستی در مهد کودک ها، متناسب با سن آن ها نیست.

رحماندوست با اشاره به نقش والدین در رفتار فرزندان، بیان کرد: والدین باید از هر بهانه ای برای قصه گفتن و شاد کردن بچه ها استفاده کنند.

سفیر کودکان در ایران اظهار کرد: سوء رفتارهای کودکان ناشی از عدم آگاهی و کمبود محبت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین والدین باید فرهنگ دینی را به زبان بچه ها ترجمه کنند و به آن ها آموزش دهند.

رحماندوست بیان کرد: بسیاری از مربیان مهد کودک ها و والدین با زبان خشک و رسمی با بچه ها رفتار می کنند که این امر می تواند بسیار درد سر ساز شود.

کد N1566023

وبگردی