آفتاب

ثریا محمدپور شاعره وصاحب اثر پرتو عشق نهج البلاغه درگذشت

ثریا محمدپور شاعره وصاحب اثر پرتو عشق نهج البلاغه درگذشت

مراغه - ایرنا- ثریا محمدپور شاعره و نویسنده چاراویماقی و صاحب اثر پرتو عشق نهج البلاغه شامگاه دیروز در چاراویماق آذربایجان شرقی درگذشت.

به گزارش ایرنا، فرماندار چاراویماق روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تسلیت درگذشت ثریا محمدپور به جامعه شعر و ادب اظهار کرد: این بانوی افتخار آفرین صاحب منظومه پرتو عشق نهج البلاغه از سخنان گهربار امام علی (ع) می باشد.
بلال رحیم زاده افزود: بانو محمدپور متولد سال 1362 ساکن چاراویماق بود که بدلیل بیماری ام اس در حالی که در ترم آخر کارشناسی رشته علوم اجتماعی تحصیل می کرد، مجبور به انصراف از تحصیل شد.
به گزارش ایرنا، در سال 1381 وقتی پزشکان معالج، بیماری وی را ام اس تشخیص دادند، محمدپور با توسل به شعر 'خدا گر زحکمت ببیند دری، ز رحمت گشاید در دیگری' به طنزسرایی روی آورد.
در طول این مدت با استفاده از مطالب کتاب 'شفا و درمان با قران' برای رهایی از بیماری های روحی و روانی، به خواندن سوره های خاص قرآن روی آورده و همین مساله معجزه ای در زندگی وی رقم زد.
در سال 1386 با انجام 'ام آر آی' های مکرر، لطف خدا را به وضوح در زندگی خود احساس و مشخص شد که از پلاک ام اس در مغز و نخاع وی اثری نیست اما ضعف نخایی، جسمش را به سکون وا داشت و رفته رفته به بی حسی اندام های حرکتی او منجر شد.
محمدپور اگر چه تا قبل از اتمام ترجمه کتاب پرتوعشق نهج البلاغه، تحرک دستانش را از دست داد، ولی با ضبط گفتار خود و با تایپ آن توسط دوستانش به کار خود ادامه داد تا اینکه در سال 1391 کار ترجمه این اثر ماندگار را تمام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1393 آن را به چاپ رساند و با حضور استاندار آذربایجان شرقی این کتاب رونمایی شد.
شهرستان چاراویماق در 162کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
تنظیم کننده: نعمت مرادپور ** انتشار دهنده: محمد رستگار
6132/6183
کد N1565950

وبگردی