آفتاب

افزایش سهمیه نفت در اوپک حقانیت و منطق صحیح ایران را به اثبات رساند

افزایش سهمیه نفت در اوپک حقانیت و منطق صحیح ایران را به اثبات رساند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات وزیر نفت و هیات همراه در اجلاس اوپک گفت: افزایش سهمیه نفت ایران در اوپک، حقانیت و منطق صحیح جمهوری اسلامی را به اثبات رساند.

فرهاد تجری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزایش سهمیه نفت ایران در اوپک را یکی از توفیق های دولت بعد از چند سال مذاکره و رایزنی در عرصه بین المللی دانست و افزود: این افزایش سهمیه یکی از موفقیت های خوب دولت در عرصه دیپلماسی نفتی بود که باید از وزیر نفت و مجموعه هیات مذاکره کننده در جلسه اوپک قدردانی کرد.
او به بحث ایران هراسی توسط غرب از چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: این موضوع در کنار تضییع حقوق ملت ایران و تبانی در مورد حقوق ملت ما همواره در دستور کار غربی ها قرار داشت و امروز جمهوری اسلامی توانست با منطق صحیح و مذاکره خوب هیات مذاکره کننده بر تمامی این موضوعات خط بطلان بکشد و حقانیت ملت ایران را به به اثبات برساند.
او گفت: موافقت اوپک با افزایش سهمیه ایران در یک مجمع صنفی بین المللی و با وجود کارشکنی ها و مخالفت های بسیاری که می شد، یک توفیق بزرگ برای ملت ایران است و همه ما از این توفیق به دست آمده خوشحالیم.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس دهم در ادامه همچنین گفتمان صحیح بین المللی جمهوری اسلامی را موجب موافقت اعضای اوپک با افزایش سهمیه نفت ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در مجامع بین المللی با توانمندی و افزایش سطح تعاملات و گفت و گو توانسته حقانیت خود را در برابر دیگر کشورها به کرسی بنشاند.
تجری، به بدعهدی آمریکا در تمدید تحریم ها علیه ملت ایران نیز اشاره کرد و افزود: بعد از این بدعهدی هیات حاکمه آمریکا، موافقت اوپک با خواسته جمهوری اسلامی در موضوع افزایش سهمیه نفت یک پیروزی بزرگ در عرصه بین المللی بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
براساس توافق صورت گرفته، ایران از ماه ژانویه 2017 میلادی تولید خود را از رقم سه میلیون و 707 هزار بشکه در روز آغاز می کند و به تدریج روزانه 90 هزار بشکه به این رقم خواهد افزود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
کد N1565804

وبگردی