آفتاب

عدم توافق اصولگرایان بر روی یک گزینه انتخاباتی/سبحانی‌نیا: قالیباف پایگاه اجتماعی خوبی دارد

عدم توافق اصولگرایان بر روی یک گزینه انتخاباتی/سبحانی‌نیا: قالیباف پایگاه اجتماعی خوبی دارد

نامه‌نیوز نوشت: یک فعال سیاسی معتقد است که اصولگرایان تاکنون جلساتی را برای رسیدن به وحدت و اجماع برگزار کرده‌اند اما تاکنون بر روی گزینه خاصی به اتفاق نظر نرسیده‌اند.

حجت‌السلام حسین سبحانی نیا در خصوص آخرین وضعیت برنامه وحدت اصولگرایان گفت: هماهنگی‌های کلی در مجموعه اصلاح طلبی و اصولگرایی وجود دارد تا بتوانند روی گزینه اصلی و نهایی وحدت نظر پیدا کنند.  
 
وی ادامه داد: آنچه که در جریان اصولگرا مطرح است این است که بتوانند به وحدت نظر حداکثری بر روی یک گزینه دست پیدا کنند، گرچه هنوز این اتفاق حاصل نشده و بحث محوریت جامعه روحانیت مبارز و نشست گروه‌های همسو که قرار بود برگزار شود مطرح است؛ اما تاکنون به شخص و گزینه‌‌ی خاصی نرسیده‌اند و باید نظر کلی اصولگرایان مد نظر قرار بگیرد. 
 
سبحانی نیا با بیان اینکه اصولگرایان سعی دارند تا از تجارب گذشته درس بگیرند، خاطرنشان کرد: اتفاقات گذشته به احتمال زیاد باعث ایجاد وحدت برای انتخابات سال آینده خواهد شد و تلاش‌های زیادی در تشکل‌های اصولگرا در این راستا در حال شکل گیری است. 
 
نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه محمدباقر قالیباف نسبت به سایر گزینه‌ها از پایگاه اجتماعی خوبی برخودار است، تصریح کرد: آقای قالیباف پتانسیل مطرح شدن در میان سایر اقشار جامعه را دارا است و این را در انتخابات گذشته نیز شاهد بودیم. البته مجموعه تشکیلاتی که وی در این زمینه فعال کرده است می‌تواند یک حرکت نسبی را ایجاد کند. 
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه اصولگرایان به دنبال گزینه‌ای خواهند رفت که دارای پایگاه اجتماعی است، گفت: علاوه بر پایگاه اجتماعی اصولگرایان به دنبال گزینه ای هستند که برای مدیریت اجرایی کشور برنامه‌های قابل قبولی را داشته باشد. حتی با وجود نظامی بودن نیز نشان دادند که توانمندی‌های را دارند.  اما همه این‌ها به جلسه نهایی اصولگرایان و بررسی سایر گزینه‌ها بستگی دارد. 
 
حسین سبحانی نیا ادامه داد: اصولگرایان طبعا اگر بخواهند به سمت گزینه‌ای ناشناخته بروند که پایگاه اجتماعی و کاریزمای لازم را نداشته باشد، کاری عبث و بیهوده انجام داده ‌اند به همین دلیل باید به دنبال فردی بروند که امتحان خود را پس داده باشد و تجارب زیادی را در سایر حوزه‌ها بدست آورده باشد و از همه مهمتر مردم وی را قبول داشته باشند. 
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه گزینه انتخاباتی باید فردی باشد که بتواند اعتماد عمومی را جلب کند، عنوان کرد: طبیعتا به یک فاکتور نمی‌توان اکتفا کرد و باید سایر ویژگی‌ها را نیز بررسی کرد. 
 
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به شرط قالیباف مبنی بر وجود اجماع گفت: قالیباف اعلام کرده است که در صورت وجود اجماع وارد  رقابت‌ انتخاباتی خواهد شد که البته منطقی است. زیرا زمانی که اجماعی صورت نپذیرد مانند انتخابات گذشته فقط شاهد پراکندگی آرا خواهیم بود.  

29219

کد N1565696

وبگردی