آفتاب

احتمال تقسیم سامسونگ به دو شرکت قوت گرفت

احتمال تقسیم سامسونگ به دو شرکت قوت گرفت

با توجه به تقاضای برخی سهامداران سامسونگ و رویدادهای اخیر این شرکت احتمال تقسیم سامسونگ به دو بخش وجود دارد. الیوت منیجمنت از فعالان حوزه ...

خبرگزاری فارس:با توجه به تقاضای برخی سهامداران سامسونگ و رویدادهای اخیر این شرکت احتمال تقسیم سامسونگ به دو بخش وجود دارد. الیوت منیجمنت از فعالان حوزه فناوری در آمریکا که 6/ 0 درصد از سهام سامسونگ را در اختیار دارد، این شرکت را تحت فشار گذاشته تا خود را به دو بخش تقسیم کند. یکی از این دو شرکت روند تولید را به پیش می‌برد و دیگری بر عملکرد بخش اول نظارت خواهد داشت.

 

طرح پیشنهادهایی برای تقسیم شدن سامسونگ به دو بخش از اکتبر گذشته و پس از آن آغاز شد که این شرکت در فعالیت‌های خود با مشکلات و چالش‌های متعددی مواجه شد که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به بحران آتش گرفتن باتری‌های گوشی نوت7 اشاره کرد. برخی تحلیلگران معتقدند با تقسیم سامسونگ به دو بخش، سهامداران می‌توانند کنترل بیشتری بر فرآیندهای در حال اجرا در این شرکت اعمال کنند و جلوی تکرار افتضاح‌هایی از این دست که میلیاردها دلار خسارت به سامسونگ وارد کرد را بگیرند. برخی برآوردهای اولیه میزان خسارت ناشی از آتش گرفتن گوشی نوت 7 را بالغ بر 1/ 3 میلیارد دلار نشان می‌دهد. مشکل دیگری که حسن شهرت سامسونگ را به شدت زیر سوال برده پرتاب ناگهانی در‌ ماشین لباسشویی‌های ساخت سامسونگ به علت اشکالات طراحی آنها است. در ماه‌های گذشته 700 گزارش در این زمینه تنها در آمریکا ثبت شد و این شرکت در نهایت مجبور به فراخوان تعویض 8/ 2 میلیون ماشین لباسشویی خود در ایالات متحده شد. پرتاب در ماشین لباسشویی‌های ساخت سامسونگ به مجروح شدن 9 نفر در آمریکا منجر شد.

کد N1565519

وبگردی