آفتاب

مسجد جامعی :حجم سرمایه گذاری وقف در پایتخت کاهش یافته است

مسجد جامعی :حجم سرمایه گذاری وقف در پایتخت کاهش یافته است

تهران-ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری وقف در پایتخت در سالیان اخیر کاهش یافته است گفت: کمبود اسناد مستند و عمل نشدن به نیت واقف در سالیان اخیر زمینه ساز کاهش وقفیات در پایتخت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مسجد جامعی عصر جمعه در مراسم تهران گردی با موضوع وقف و موقوفه گردی اختصاص داشت در جمع خبرنگاران افزود: مهم ترین اقدام برای افزایش موقوفات عمل شدن به نیت واقف است که در سالیان اخیر حجم سرمایه گذاری به دلیل کمبود اسناد و عمل نشدن به نیت واقف ریزش هایی را داشته است.
وی با بیان اینکه عمل به نیت واقف می تواند انگیزه زیادی را در مردم ایجاد کند اظهارداشت : موضوع وقف در فرهنگ دینی ما مهم تلقی می شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در کتاب دار الخلافه توانستیم افزون بر یک هزار و 400واقف را در شهر تهران معرفی کنیم تصریح کرد: قدیمی ترین سند وقفی تهران مربوط به مسجد جامع در زمان شاه عباس دوم صفوی توسط ملامحمدمقیم رازی (سال 1060هجری قمری) که درامد موقوفه صرف مرمت و تعمیربنا می شده است.
مسجد جامعی با بیان اینکه هر بخش مسجد جامع داری سند موقوفه خاصی است گفت: موضوع وقف در پایتخت از بازار شروع شده است چرا که این موضوع پیوند کسبه و مراجع را نشان می دهد.
همچنین به مناسبت هفته وقف در مراسم تهرانگردی عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از خبرنگاران از منطقه 12 شهرداری تهران ازجمله امامزاده سید اسماعیل، مسجدو مدرسه خان مروی(حوزه علمیه)، مدرسه امیری فیروزکوهی، بیمارستان نجمیه، مسجد و مدرسه عبدلله خان بازار، واقف 200 تخته فرش نفیس به موزه فرش بهارستان شهدای اراک، موقوفه انیس الدوله همسر ناصرین شاه و موسسه نمایندگی اداره اوقاف ناحیه ٣ در بازار دیدن کردند.
هفته وقف از هفتم تا 13آذر ماه ادامه خواهد داشت.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
کد N1565378

وبگردی