آفتاب

عوامل «سلام بمبئی» وارد ایران شدند

عوامل «سلام بمبئی» وارد ایران شدند

ایلنا: ظهر امروز داوزدهم آذرماه برخی از عوامل و مهمانان هندی فیلم سلام بمبئی وارد ایران شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گلشن گروور(بازیگر) ، نصرالله قریشی(بازیگر)، دلشاد شبیرشیخ(آهنگساز)، مونیش روات (دستیار کارگردان) و محمد قربان‌پور و اکبر خان(کارگردان سرشناس هندی) نیز به عنوان مهمان وارد ایران شدند.

اکبرخان با اشاره به تاریخ و فرهنگ مشترک ایران و هند گفت: فرهنگ و تاریخ بین کشورهای ایران و هند اشتراکات زیادی دارند و به قرن‌ها پیش بر می‌گردد، بسیاری از شاعرهای ایرانی مثل عمر حافظ و .. که آثارشان الهام‌بخش است. مثل شاعران هندی هم چون تاگور و دیگران هستند.

او ادامه داد: ما همین اشتراکات تاریخی را وارد عرصه جدید هند کردیم. برای دوستان‌مان آرزوی موفقیت می‌کنیم مثل رضا گلزار و خانم دیا میرزا.

این کارگردان هندی خاطرنشان کرد: فیلم‌های ایرانی از سطح بالایی برخوردارند. فیلم‌سازی در ایران خالصانه و بی‌نظیر است.

در ادامه نیز گلشن گروور درباره فیلم «سلام بمبئی» و رکود تازه‌اش گفت: شنیده‌ام که رکورد تازه‌ای داشته‌ایم. ما رکورد جدیدی در خیلی چیزها به جا می‌گذاریم. این همکاری جدید ما با سینمای ایران اشتراکات کشورها را بیشتر به نمایش می‌گذارد.

او ادامه داد: با قربان محمدپور در یک فستیوال آشنا شدم، و در آن زمان قول همکاری به ایشان دادم و البته ساخت چنین فیلمی به نظرم سخت می‌آمد.

دلشاد شبیرشیخ نیز دراین باره‌ گفت: موسیقی فیلم بیشتر هندی است ولی من سعی کردم از موسیقی ایرانی در آن استفاده کنیم و ترکیبی ازهر دو را داشته باشیم.

او در خصوص همکاری با بنیامین بهادری گفت: من طرفدار بنیامین هستم و صدایش بسیار خوب است.

برگزاری مراسم‌های فیلم سلام بمبئی بر عهده مرکز تشریفات تجاری ایران است.

کد N1565265

وبگردی