آفتاب

یک مدیر زن در الیگودرز لرستان مانع ریزش سنگ های ساختمان مدرسه شد

یک مدیر زن در الیگودرز لرستان مانع ریزش سنگ های ساختمان مدرسه شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر یکی از مدارس ابتدایی دخترانه روستای شاهپورآباد شهرستان الیگودرز لرستان با استفاده از مهارتی که در رشته صخره نوردی داشت مانع ریزش سنگ های نمای ساختمان مدرسه شد.

به گزارش ایرنا بخشی از نمای سنگ ساختمان مدرسه ابتدایی دخترانه حجاب در روستای شاهپورآباد الیگودرز در مرکز بخش بربرود غربی به دلیل سرمای هوا شروع به ریزش کرده بود که با همت مدیر مدرسه ترمیم شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز گفت:مدرسه حجاب روستای شاهپور آباد سال 1390 تحویل آموزش وپرورش شد اما به دلیل استفاده از مصالح غیر استاندارد سنگ های نمای ساختمان از اوایل سال جاری شروع به ریزش کرده بودند.
فیروز ذلقی روز جمعه در گفت گو با ایرنا افزود:به دلیل کمبود اعتبار برای مرمت مدرسه مدیر این واحد آموزشی پذیرفت که با استفاده از حرفه خود به صورت داوطلبانه اقدام به مرمت کل نمای ساختمان کند.
وی اضافه کرد:مدیر زن این مدرسه با کمترین هزینه بیش از 2 هزار عدد پیچ و رول پلاک به تک تک سنگ های نمای ساختمان مدرسه با استفاده از یک دریل و استفاده از مهارت صخره نوردی نصب کرد تا دانش آموزان را از خطر حتمی نجات دهد.
به گفته وی نبود اعتبار مشکلات فراوانی را در این شهرستان بوجود آورده است به طوری که از مجموع 250 باب مدرسه سطح شهرستان 180 باب تخریبی هستند و احتیاج به مرمت دارند.
مدیر مدرسه حجاب روستای شاهپور آباد الیگودرز که کار مرمت نمای ساختمان را انجام داده است نیز به ایرنا گفت: این مدرسه ابتدایی مختلط بیش از 200 دانش آموز دارد و من زمانی که مدرسه را تحویل گرفتم شاهد این بودم که سنگ های نمای ساختمان به مرور به زمین می افتند.
گیتی فیلی افزود:چون مدرسه از اعتبارات لازم برخوردار نبود تصمصم گرفتم با استفاده از تخصصی که در رشته صخره نوردی داشتم با استفاده از ابزار ساده تمام نمای ساختمان دو طبقه را در مقابل خطر ریزش سنگ ایمن کرده و نقاط تخریب شده را باز سازی کنم.
وی هدف از اجرای این کار را بالابردن روحیه ایثار و از خود گذشتگی در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت : با این کار بهترین درس را که همان ایثار و انفاق است به دانش آموزان یاد دادم.
وی گفت: این کار آن قدر برایم شیرین و آرامش خاطر داشت که حاضرم در هر کجای ایران که خطری دانش آموزان را تهدید کند با استفاده از توانایی ام این کار را انجام دهم.
الیگودرز در شرق استان لرستان قرار دارد.
خبرنگار: جابر اسدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
7279/6060
کد N1565233

وبگردی