آفتاب
فرمانده تیپ عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش:

ایران به لحاظ علم زیر دریایی جزء چهار کشور مطرح جهان است

ایران به لحاظ علم زیر دریایی جزء چهار کشور مطرح جهان است

یاسوج- ایرنا- فرمانده تیپ عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، گفت: ایران در حال حاضر به لحاظ علم زیر دریایی و زیرسطحی جزء چهار کشور مطرح جهان است.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم سید مرتضی درخوران پیش از خطبه ‌های نماز جمعه این هفته یاسوج به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: روس ها علم اول زیردریایی را در جهان در اختیار دارند و به اعتراف آنها جمهوری اسلامی ایران هم اینک در علم زیرسطحی و زیردریایی قدرت چهارم دنیا محسوب می شود که این امر مهم با تلاش مسئولان نیروی دریایی ارتش کشور کسب شده است.
وی گفت: ساخت ناوشکن جماران از جمله افتخارات ملی در حوزه نیروی دریایی ارتش بوده که در حال اسکورت و محافظت از کشتی های ایران در آب های خلیج عدن است.
فرمانده تیپ عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران به دلیل مجاورت با خلیج فارس و قسمت شمالی اقیانوس هند بر مثلث طلایی دریایی جهان تسلط دارد، افزود: نیروی دریایی ارتش هم اکنون 44 ناوگروه دارد که به دریاها و اقیانوس‌ های تمامی نقاط دنیا اعزام می‌ شوند.
امیر دریادار دوم درخوران بیان کرد: مقابله با دزدان دریایی یک معضل مهم در جهان بوده و جمهوری اسلامی ایران نیز با قدرت نمایی در این زمینه تاکنون 288 مرحله درگیری با آنان داشته است.
وی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی این درگیری ‌ها موفق بوده به طوری که در یک عملیات بدون داشتن حتی یک نفر تلفات همه دزدان دریایی اسیر شدند.
امیر دریادار دوم درخوران ابراز داشت: بخش عمده ای از ایثارگری ها، خدمات، تلاش ها و اقدام های ارزنده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس هنوز پوشیده مانده که باید همه آنها برای مردم بازگو شود.
فرمانده تیپ عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شاید تنها چیزی که از نیروی دریایی ارتش در آن دوران بیش از هر موضوع دیگری در ذهن مردم باشد، ناوچه پیکان است.
امیر دریادار دوم درخوران اظهار داشت: باید اقرار کرد که در زمینه اسکورت و محافظت از کشتی‌ های ایران در آبهای خلیج فارس و دریای عمان کارهایی در دوران دفاع مقدس انجام شد که نمی ‌توان در یک فرصت محدود به آنها پرداخت.
وی با بیان اینکه ایران در آن دوران به صادرات نفت متکی و اقتصاد کشور نیز تنها از این راه اداره می ‌شد، افزود: دشمن پس از پی بردن به این موضوع به دنبال مسدود کردن راه صادرات نفت بود.
امیر دریادار دوم درخوران بیان کرد: پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن زمان توانستند با شهامت ماموریت اسکورت و محافظت از نفت‌ کش‌ های کشور را انجام دهند.
وی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس 12 هزار کشتی و نفت‌ کش ایران را با موفقیت محافظت کرد و در عملیات های اسکورت نیز 259 فروند از کشتی‌ های کشور راکت و موشک خوردند.
امیر دریادار دوم درخوران ادامه داد: این در حالی است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست همه آنها را با انجام عملیات های ویژه به ساحل رسانده و کالاها را تخلیه کند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/6110 /8005
کد N1565201

وبگردی