آفتاب
امام جمعه موقت سمنان:

گفتمان امام و رهبری در جامعه ترویج و به فرهنگ تبدیل شود

گفتمان امام و رهبری در جامعه ترویج و به فرهنگ تبدیل شود

سمنان-ایرنا- امام جمعه موقت سمنان گفت: راه سهادت و پیروزی در این است که گفتمان حضرت امام خمینی(ره) رهبری انقلاب باید در جامعه ترویج و به فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدجلال احمد پناهی در نمازجمعه این هفته سمنان افزود: همانگونه که نمازخواندن، روزه گرفتن، مبارزه با دشمن و بسیاری از مسائل در حوزه ملی و بین المللی امروز به شکل فرهنگ درآمده است، سخنان و گفتمان رهبری و امام خمینی (ره) هم باید به شکل فرهنگ درآید.
وی درباره چگونگی تبدیل گفتمان امام و رهبری به فرهنگ، اظهار کرد: باید به فرمایشات، پیام ها، اطلاعیه، احکام و سیره امام راحل در طول نهضت و از سال 1340 تا سال 1368 توجه کنیم و آن را عملی کنیم.
امام جمعه موقت سمنان گوش دادن به موقع به فرمایشات رهبر معظم انقلاب را راه دیگر برای تبدیل گفتمان معظم له به فرهنگ برشمرد و گفت: گوش دادن به سخنان و مطالبی که امام خامنه ای می فرمایند برای ما از نان شب واجب تر است و باید توجه کنیم و به دقت آن را دنبال کنیم.
وی ادامه داد : هر گاه در زمان سخنرانی حضرت آقا تمام کانال تلویزیون و شبکه های مختلف ماهواره ای و ... را تعطیل و پای مطالب معظم له نشستیم و گوش فرا دادیم آن موقع توانستیم گفتمان رهبری را در جامعه فرهنگ کنیم.
امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر این که توجه به سخنان قائم مقام راهی است برای توجه به صاحب مقام، اضافه کرد: نباید به سخنان مخالفان، فرصت طلبان، معاندان و کسانی که می خواهند از بیانات و سخنان حضرت امام راحل و رهبری انقلاب برای شخص، گروه، حزب، جناح و ... استفاده ابرازی کنند توجه کنیم و باید نسبت به آنان بی اهمیت باشیم.
احمد پناهی با بیان این که از بیراهه نمی توان به مقصد رسید، خاطرنشان کرد: اگر گفتمان و سخنان رهبری و امام در جامعه فرهنگ نشود مشکلات، نابسامانی، ضعف ها، سستی، کمبود ها، ولنگاری و ... در تمام حوزه ها حل نخواهد شد.
وی به تصویب طرح تمدید تحریم ایران برای 10 سال دیگر در مجلس سنای آمریکا در شب گذشته اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر قانون تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران تصویب شود بدانند جمهوری اسلانی ایران در مقابل آن واکنش جدی نشان خواهد داد.
احمد پناهی با بیان این که متاسفانه مجلس سنای آمریکا هم به دنبال مجلس نمایندگان گستاخانه تحریم های 20 سال گذشته را برای 10 سال دیگر تمدید کرد، اظهار کرد : ملت ایران تا زمانی که خدا و رهبری را در کنار خود دارند از این مسئله باکی ندارند.
امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه فیدل کاسترو که شاید خدا را هم قبول نداشت توانست آمریکا را 60 سال به زانو در آورد، تاکید کرد: ما که خدا، پیامبر(ص)، قرآن، امام، رهبری، اهل بیت(ع) و هزاران چیز دیگر داریم نباید بترسیم بلکه باید با قدرت تمام بایستیم و دشمنان را نابود و سرنگون کنیم.
احمد پناهی در ادامه با تسلیت جان‌باختن تعدادی از هموطنانمان براثر برخورد قطار در سمنان گفتد: حادثه دلخراش و جانسوز این سانحه از حوادث بسیار دلخراش و در حقیقت فاجعه بسیار بزرگی بود که همه مردم ایران بالاخص مردم استان آذربایجان شرقی را داغدار کرد.
احمد پناهی از همراهی همه مسئولان و نیروهای امدادی،اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر، نیروهای نظامی، انتظامی، دستگاه قضایی استان،دست اندرکاران و دستگاه های اجرائی و مردم و دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها در کمک به سانحه دیدگان و همراهی و خلق حماسه های زیبا همراه با مهر انسانی با هموطنان آذربایجانی تقدیر کرد و گفت: دیدار مسؤولان استانی و کشوری با بیماران و خانواده‌های جان‌باختگان، عزیمت گروهی از آستان قدس رضوی به سمنان، تشییع باشکوه قربانیان این حادثه، پیام پدرانه و بزرگوارانه رهبر فرزانه انقلاب دیدار با بیماران و ده‌ها رخداد دیگر از جلوه‌های انسانی پس از این حادثه بود.
وی تاکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران باید از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و عوامل و مقصرین را مجازات تا دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشاردهنده: جانعلی فتحی
کد N1565140

وبگردی