آفتاب
با تعطیلی پروژه ریلی و عدم تکمیل پروژه 52 ساله جاده‌ای مطرح شد؛

تبعیض در تخصیص اعتبارات ریلی‌وجاده‌ای/مردم اردبیل سرخورده شده‌اند

تبعیض در تخصیص اعتبارات ریلی‌وجاده‌ای/مردم اردبیل سرخورده شده‌اند

اردبیل – نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی توجهی دولت در تکمیل راه‌آهن میانه – اردبیل گفت: تبعیض در تخصیص اعتبارات پروژه ها مردم اردبیل را سرخورده کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بشیر خالقی ظهر جمعه در جلسه بررسی مشکلات راه آهن و راه‌های استان با حضور معاون وزرات راه و شهرسازی گفت: دولت برای تکمیل راه آهن قزوین - گیلان میلیاردها ریال سرمایه گذاری می کند در صورتی که برای پروژه راه آهن اردبیل اعتبار تخصیص داده نمی شود.

وی با انتقاد از عدم پیشرفت پروژه راه آهن میانه به اردبیل تصریح کرد: ما از توسعه همه استان ها به خصوص استان گیلان اسقبال می کنیم و خوشحال هستیم ولی تبعیض در تخصیص اعتبارات مردم اردبیل را سرخورده کرده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما همیار دولت بوده و دنبال حاشیه سازی نیستیم، ادامه داد: البته برخی مسئولان قصور و اشتباهات خود را توجیه می کنند که این برای ما قابل قبول نیست.

وی با اشاره به حادثه ریلی تاسف بار اخیر در سمنان متذکر شد: بررغم سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی وزارت در این خط ریلی و تجهیز زیرساخت آن متاسفانه در سایه سهل انگاری و غفلت عده ای خانواده های زیادی از هموطنان داغدار شدند.

خالقی ضمن ابراز همدردی با خانواده های سوگوار از مسئولان ذیربط خواست که در نظم دادن به خطوط ریلی تلاش لازم را داشته و با عاملان این حادثه برخورد جدی و قانونی شود تا بار دیگر شاهد حوادث ناگوار این چنینی در کشور نباشیم.

عدم تکمیل پروژه ای پس از ۵۲ سال زیبنده نظام نیست

وی همچنین با انتقاد از کم توجهی دولت به پروژه های جاده ای و توسعه محورهای مواصلاتی استان، تکمیل نشدن جاده خلخال – پونل به عنوان قدیمی ترین جاده کشور را باعث شرمساری دانست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جاده پونل - خلخال یکی از قدیمی ترین جاده های در دست احداث کشور بوده و شروع احداث آن به قبل از انقلاب برمی گردد ولی تاکنون تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۴۳ شروع شده است، بیان داشت: با گذشت بیش از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب این جاده نیمه کاره مانده و این زیبنده نظام نیست.

به گفته خالقی اخیرا نیز مسولان راهداری گیلان در امتداد جاده خلخال به پونل و در قسمت منتهی به استان گیلان با ریختن چندین کامیون خاک راه را مسدود کرده اند که به همین دلیل امکان تردد از این جاده میسر نبوده و به جای حل مساله صورت مساله را پاک کرده شده است.

وی با انتقاد از بلاتکلیفی این جاده و سایر پروژه های جاده ای خلخال از مسئولان راه و شهرسازی خواست تا هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت جاده های این شهرستان تعیین تکلیف کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیان این انتقادات به دلیل تعصبات شهرستانی نیست، عنوان کرد: بی شک در صورت احداث این جاده ها علاوه بر شهرستان خلخال، استان اردبیل نیز از بن بست خارج شده و فاصله مرکز استان به پایتخت کوتاه تر می شود.

کد N1565117

وبگردی